Projekt e-dziennika wdrożony 10 lat temu zastąpił doskonale wszystkim znane dzienniki papierowe. Umożliwia on rodzicom szybką komunikację ze szkołą. Pozwala również na bieżąco śledzić postępy uczniów w nauce. Od 1 września za obszar systemowy w każdej gdyńskiej szkole będzie odpowiadać cenione rozwiązanie – Librus Synergia. Dynamika zmian technologicznych oraz dążenie do spełnienia wymagań zarówno prawnych, jak i tych stawianych przez użytkowników sprawiło, że trzeba było wybrać rozwiązanie, które będzie zdecydowanie szerzej wspierać procesy edukacyjne. Szereg analiz dotyczących dalszego samodzielnego rozwoju systemu lub nawiązania partnerstwa z wiodącym dostawcą oprogramowania pozwolił na stworzenie unikalnego w skali kraju modelu wdrożenia i współpracy. – Nasze miasto konsekwentnie realizuje ideę smart city. Dlatego nieustannie pracujemy nad podnoszeniem jakości usług oferowanych gdynianom. Wdrażamy cyfrowe nowości, także w obszarze edukacji. Umożliwiliśmy m.in. korzystanie z e-dziennika przez aplikację Gdynia.pl. Usługi miejskie w jednym miejscu, czyli na Koncie Mieszkańca, to ogromne ułatwienie dla gdynian. Każdego dnia korzysta z niego ponad 70 tys. użytkowników – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent ds. jakości życia. – Chcąc jeszcze bardziej rozwijać to narzędzie, wspólnie z przedstawicielami placówek oświatowych wypracowano decyzję o wyborze nowoczesnego rozwiązania, które na pewno jest jednym z wyróżniających się na rynku. Za obszar systemowy w każdej gdyńskiej szkole będzie teraz odpowiadać Librus Synergia. Dzięki partnerskiemu podejściu i szukaniu nowych możliwości firma Librus i miasto Gdynia podjęły się integracji systemu z Kontem Mieszkańca. Dzięki temu będzie można korzystać ze wszystkich funkcjonalności aplikacji mobilnej dostarczanej przez firmę także w aplikacji Gdynia.pl i w serwisie Konta Mieszkańca. Gdynia to jedyne miasto w Polsce, w którym zastosowano takie rozwiązanie na tak dużą skalę.Początek roku szkolnego będzie dużym wyzwaniem – precyzyjny harmonogram, niezwykle wysokie wymagania stawiane przed aplikacją, a także niespotykana dotąd integracja pozwolą wyznaczyć nowy standard, jakim jest miejsce integrujące szereg usług miejskich – system przedszkolny, e-dziennik, zgłaszanie awarii w przestrzeni miejskiej, kalendarz, e-Bilet czy też system transportu współdzielonego. – Librus Synergia to rozwiązanie, z którego korzysta ponad 4,3 mln użytkowników. Jego niepodważalną zaletą jest kompleksowość i wsparcie, które system daje wszystkim członkom społeczności edukacyjnej – od sekretariatu przez uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrektorów placówek – dodaje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni. – Co ważne, będzie on współpracować zarówno z aplikacją Gdynia.pl, jak i gdyńskim systemem do zarządzania oświatą e-Gio oraz zasilać otwarte dane. Dodajmy, że cały proces migracji e-dziennika, który w swym zakresie odpowiada za dużo większy obszar, jak i samej aplikacji Gdynia.pl, a także lokalnych rozwiązań systemowych w gdyńskich placówkach był przygotowywany przez wiele miesięcy. Czas pandemii wykorzystano na prace zarówno w placówkach, jak i pomiędzy dostawcą nowego rozwiązania a Wydziałem Edukacji i Gdyńskim Centrum Kontaktu, odpowiadającym za aplikację Gdynia.pl i Konto Mieszkańca. Wszystko po to, aby rozwiązanie zostało wdrożone na początku nowego roku szkolnego. Opublikowano: 26.08.2021 08:03 Autor: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz (s.szumielewicz@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 26.08.2021 16:08 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl