Nauka

Tablety w służbie nauki

Lekcja pokazowa „klasy tabletowej” w SP nr 29 w Gdyni // fot. Agnieszka Wołowicz

Lekcja pokazowa „klasy tabletowej” w SP nr 29 w Gdyni // fot. Agnieszka Wołowicz

Uczą, jak mądrze korzystać z internetu, oswajają z nowymi technologiami czy po prostu uatrakcyjniają szkolne lekcje. O tym, jak wygląda nauka z wykorzystaniem tabletów, można było dowiedzieć się podczas lekcji pokazowej „klasy tabletowej”, która odbyła się w piątek 8 czerwca w Szkole Podstawowej nr 29. Tym razem nowoczesna technologia posłużyła młodym umysłom w zgłębieniu zagadnień nauki.

Pokazowa lekcja w gdyńskiej SP nr 29 poświęcona była tematyce ochrony środowiska, ekologii i bezpieczeństwa energetycznego. Uczniowie rozmawiali, prezentowali i wyszukiwali informacje dotyczące takich zagadnień, jak zjawisko kwaśnych deszczy, dziury ozonowej, efektu cieplarnianego. Dowiadywali się, czym jest freon i gdzie się go stosuje, a także dyskutowali, w jaki sposób chronić środowisko przed negatywnymi czynnikami ludzkiej działalności.
 
W zrozumieniu poruszanych na lekcji zagadnień pomagały dzieciom – zaopatrzone w specjalne aplikacje – tablety. – Zainstalowane na urządzeniach aplikacje pomagają dzieciom wyszukiwać niezbędnych informacji związanych z tematyką zajęć, ale także służą w rozwijaniu inwencji twórczej dzieci. Tablety nie tylko pomagają uczniom przygotować się do lekcji, ale również stosowane są, by sprawdzać ich wiedzę. – tłumaczy Anna Martusewicz, nauczyciel przyrody i biologii w SP nr 29. I dodaje – Wykorzystywanie na lekcjach tabletów jest prostym i jednocześnie nowoczesnym sposobem nauczania. Korzystanie z nowoczesnych technologii to obopólna korzyść i nauka zarówno dla dzieci, jak i dla nas nauczycieli.
 
Przypomnijmy, że SP nr 29 otrzymała tablety jako nagrodę główną w konkursie „Gdynia. Ekologia Przyszłości”. Konkurs organizowany jest przez EDF S.A. Oddział Wybrzeże, OPEC Sp. z o.o. oraz Samodzielny Referat ds. Energetyki Urzędu Miasta Gdyni.
 
Główną ideą konkursu jest zainteresowanie uczniów klas IV-VII tematem ekologii i bezpieczeństwa energetycznego, uwrażliwienie ich na troskę o przyszłość naszego miasta i planety. Dzieci mają za zadanie zaprojektowanie w formie pracy plastycznej – rysunku, makiety, obrazu czy kolażu – nowoczesnego, a przy tym przyjaznego ludziom i środowisku miasta przyszłości. Wchodząc w rolę projektantów, mają możliwość zaprezentowania własych pomysłów i oryginalnych rozwiązań, które sprawią, że w Gdyni będzie się żyło jeszcze przyjemniej i zdrowiej.
 
Sponsorem nagród jest PGE Energia Ciepła SA.
 
Więcej informacji o konkursie „Gdynia. Ekologia przyszłości” oraz kampanii Ciepłolubni można znaleźć na stronie www.cieplolubni.com.pl.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 08.06.2018 13:35
  • ikona

    Autor: _Agnieszka Wołowicz-Bińkowska (a.wolowicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 12.06.2018 08:54
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Wołowicz
ikona

Zobacz także