1042 (642) 2012-03-09 - 2012-03-15

Wiosna w gdyńskiej komunikacji

Początek roku 2012 obfituje w zmiany taborowe w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Do trolejbusu Mercedes Citaro z Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w ostatnich dniach dołączyły 2 autobusy MAN z Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej oraz 2 autobusy Solaris z Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.
Autobusy MAN NL 263 zostały wyprodukowane w roku 2001 i trafiły do Gdyni z przedsiębiorstwa BVG Berlin. Autobusy, zanim trafiły do sieci ZKM Gdynia, zostały poddane renowacji, z lakierowaniem i wymianą tapicerki siedzeń. Z kolei autobusy Solaris Urbino 12 zostały wyprodukowane w roku 2003. Od tego czasu były eksploatowane w Tychach. W związku z modernizacją taboru i zakupem pojazdów napędzanych gazem CNG, autobusy zostały przekazane do fabryki Solarisa w Bolechowie, gdzie przeszły naprawę i modernizację, skąd trafiły do Gdyni. Ciekawostką jest całkowicie zabudowana, klimatyzowana kabina kierowcy.
Używane MAN-y i Solarisy zastąpiły najbardziej wyeksploatowane autobusy marki Jelcz-Mercedes z 1995 i 1996 roku. Nowe pojazdy można spotkać na wszystkich liniach obsługiwanych taborem standardowym w Gdyni oraz dodatkowo na liniach S i 181 w Sopocie. Jak zapewniają przedstawiciele spółek komunalnych, nowo zakupione autobusy są w bardzo dobrym stanie technicznym, z przebiegiem o połowę mniejszym niż zastępowane Jelcze-Mercedesy i pozwalają jeszcze na eksploatację przez ok. 5-7 lat.
W drugiej połowie marca czekają nas kolejne nowości taborowe w gdyńskiej komunikacji.