Budowa Trasy S-6: łatwiej komunikacją miejską Budowa Trasy S-6: łatwiej komunikacją miejską
1107 (707) 2013-07-12 - 2013-07-18

Gdynia i Nauta wspólnie zbudują drogi

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek DroszczKluczowym czynnikiem powodzenia każdej dużej inwestycji są drogi. Dzięki współpracy Gdyni i stoczni Nauta, tereny poprzemysłowe, na których wkrótce powstanie nowa część Śródmieścia, będą świetnie skomunikowane. 9 lipca 2013 r. w gdyńskim InfoBoxie podpisano w tej sprawie list intencyjny.

Stocznia remontowa Nauta, która dotychczas prowadziła działalność w rejonie basenu inż. Wendy, przeniosła się na tereny po Stoczni Gdynia. Przeprowadzka otworzyła przed nami dużą szansę na rozwój - mówi Paweł Matwiejko-Demusiak, wiceprezes stoczni Nauta. Jednak każdy rozwój wymaga inwestycji, które sfinansowaliśmy z kredytów bankowych. Sprzedaż terenów, na których działaliśmy do tej pory pozwoli nam na spłatę tych zobowiązań - dodaje.

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek DroszczNa zwalnianym obszarze o wielkości ponad 8 ha w najbliższych latach powstawać będzie nowe centrum Gdyni z zabudową o charakterze usługowo-biurowym, handlowym, mieszkaniowym, hotelowym i magazynowym. W basenie Wendy projektowana jest nowa marina żeglarska, a nabrzeża zamienią się w ogólnodostępne bulwary. Łączna powierzchnia nowych budynków może osiągnąć nawet 174 000 m². Dla tego rejonu miasta tworzony jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który ma być przyjęty jeszcze w tym roku.

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek DroszczZanim jednak teren we władanie obejmą koparki i żurawie, trzeba go dobrze skomunikować z siecią gdyńskich ulic. Stąd też podpisanie listu intencyjnego, w którym strony zadeklarowały wspólne finansowanie poszerzenia ulicy Węglowej, budowy ulicy Nowej Węglowej oraz rozbudowy ulicy Waszyngtona. Przypomnijmy, że wcześniej podobną deklarację złożył Polski Holding Nieruchomości, który dysponuje terenem Molo Rybackiego.

Inwestorów na rzecz Stoczni Nauta poszukuje znana firma konsultingowa Colliers International. Do 24 lipca zbierane są listy intencyjne zainteresowanych podmiotów. Do końca sierpnia będą one mogły składać niewiążące oferty, które później staną się przedmiotem negocjacji. Przedstawiciele Nauty liczą, że inwestora uda się wyłonić i sprawę sfinalizować do końca bieżącego roku.

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek Droszcz

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek Droszcz

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek Droszcz

Wizualizację przyszłego centrum Gdyni na terenach po stoczni remontowej Nauta, autor koncepcji Jacek Droszcz

Wizualizacje arch. Jacek Droszcz