1182 (882) 2015-02-20 - 2015-02-26

Gdynia dominuje i angażuje na Facebooku i Twitterze

Gdynia często stawiana jest innym miastom za wzór prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, kanał YouTube). Najnowsze raporty opiniotwórczego Sotrendera* dotyczące Facebooka i Twittera potwierdzają te opinie.

Gdyński profil facebookowy jest 10. profilem miejskim w Polsce
pod względem liczby fanów, których na koniec stycznia było 82 346 (teraz jest już 83 586). Liderem rankingu, co zrozumiałe, jest Warszawa z liczbą 243 769 fanów. Co bardzo istotne, nasz profil zanotował w styczniu największy przyrost bywalców. Liczba lubiących osób wzrosła o ponad 3 tysiące, co przekłada się na 4 punkty procentowe. Same liczby nie są jednak na Facebooku najważniejsze. Dużo bardziej liczy się zaangażowanie fanów i interaktywność. Gdyński profil w tym zakresie radzi sobie doskonale - zajmuje 2. miejsca w obu zestawieniach. Na drugim stopniu podium jest też pod względem tzw. obsługi klienta, czyli reagowania na wpisy z zapytaniami.

Równie dobrze radzi sobie gdyński Twitter, który jest 5. pod względem liczby obserwujących profilem miejskim w Polsce. W styczniu Gdynia była najbardziej angażującym profilem miejskim w Polsce, a to najważniejszy wyznacznik jakości na Twitterze. Nasze miasto było też drugim najczęściej wspominanym przez twitterowiczów miastem. Gdyński profil zanotował prawie 8000 aktywności, co w odniesieniu do liczby użytkowników, dało najlepszy wynik wśród wszystkich miast.

Raporty Sotrendera nie obejmują coraz popularniejszego w ostatnich latach Instagrama, a warto wspomnieć, że i tam Gdynia ma silną pozycję. Profil @gdynia_official jest bardzo aktywny i stale rośnie w siłę. Na dziś obserwuje go już ponad 3 i pół tysiąca osób. Zdjęcia tam publikowane pokazują różne, nie zawsze oczywiste, oblicza Gdyni.

Warto zaglądać także, a najlepiej zasubskrybować gdyński kanał YouTube. Na kanale tym jest już 658 filmów, które łącznie wyświetlono 787 540 razy.

Dodajmy, że wszystkie profile Gdyni w mediach społecznościowych prowadzone są bez udziału zewnętrznych agencji reklamowych.
*Sotrender to firma badająca polski internet, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Co miesiąc publikuje raporty - facebookowy #FanpageTrends oraz twitterowy #TwitterTrends.

ikona