1265 (1065) 2017-02-10 - 2017-02-16

Głosuj na Gdynię w plebiscycie Portalu Komunalnego

Gdynia, Warszawa, Bielsko-Biała, Poznań czy Częstochowa - które polskie miasto najlepiej walczy z chaosem reklamowym? Takie pytanie postawił swoim czytelnikom Portal Komunalny. Głosowanie na www.portalkomunalny.pl trwa do 17 lutego.

Napastliwe, kolorowe reklamy, banery i szyldy w przestrzeni miejskiej są ogromnym problemem. W Gdyni z chaosem i brzydotą od 2013 roku skutecznie walczy Plastyk Miasta. Wspólnie z zespołem odpowiedzialny jest za szeroko pojętą estetykę przestrzeni miejskiej i działania, które mają na celu ochronę pejzażu miejskiego i gdyńskiej architektury.

 

- Gdynia od zawsze dba o wysoką jakość estetyczną przestrzeni publicznej. Przez trzy lata mojej pracy w wielu miejscach udało się uporządkować bałagan reklamowy - mówi Plastyk Miasta Jacek Piątek. I dodaje - Negocjacje z właścicielami działek, rozmowy z najemcami pawilonów, ale także wsparcie merytoryczne przy planowaniu przestrzeni reklamowej już przynoszą oczekiwane efekty, co oczywiście cieszy ale i mobilizuje do dalszych działań. I oczywiście dziękuję wszystkim mieszkańcom, właścicielom nieruchomości i przedsiębiorcom, którzy, bardzo chętnie współpracują.

 

Zwróciliście uwagę jak zmienił się pasaż handlowy przy ul. Dworcowej? To właśnie efekt działań Plastyka Miejskiego i jego zespołu, a przykładów dobrego „liftingu” jest oczywiście dużo więcej.

Kolejne to m.in. ogrodzenie Metalzbytu przy ul. Łużyckiej 3 i Zgromadzenia Zakonnego Sióstr Urszulanek przy al. Zwycięstwa 263. Sposób prezentacji reklam zmienił się też na budynku Centrum Handlowego Batory od strony ulicy Władysława IV.

 

Jeśli podobają się Wam działania Plastyka Miejskiego i jego zespołu głosować możecie pod tym adresem: http://portalkomunalny.pl/reklamy-w-miastach-w-polsce-miasta-glosowanie-353748/ do 17 lutego.

 

Czytaj też: Nowe porządki plastyka miejskiego: http://www.eratuszgdynia.pl/news/5147

 

ikona