1281 (1081) 2017-06-09 - 2017-06-22

Konkurs „Gdyński Biznesplan” rozstrzygnięty po raz 15.

Akcesoria do masażu i aromaterapii, innowacja w diagnostyce choroby Alzheimera, nowoczesne oświetlenie w technologii LED? Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest swoistym barometrem ducha przedsiębiorczości. W tym roku odbyła się jego 15. edycja. Do rywalizacji stanęło 317 osób. Zwycięzców w trzech kategoriach poznaliśmy na oficjalnej gali 6 czerwca. W ich ręce trafił szereg nagród, w tym nagroda finansowa w wysokości 15 tysięcy zł brutto na rozwój własnej firmy, fundowana przez PKO Bank Polski S.A.


Zwyciężczynią konkursu w kategorii „Open” została Izabela Ryska. Absolwentka biotechnologii na Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej (specjalność biotechnologia leków) stworzyła projekt świecy do masażu i aromaterapii, składającej się z maseł i olejów roślinnych. Świeca podczas topienia zamienia się w olejek do masażu o temperaturze zbliżonej do temperatury ludzkiego ciała. Powstały olejek intensywnie odżywia i nawilża skórę. Autorka pomysłu poprzez swój produkt pragnie pomóc ludziom w utrzymaniu dobrego zdrowia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. W kolejnych latach planuje zająć się także produkcją ekologicznych kosmetyków.

 
Pierwsze miejsce w kategorii „Innowacyjne Rozwiązania i Technologie” za projekt Labertis Scientific – innowacja w diagnostyce Alzheimera zdobyła Aleksandra Rutkowska. Bazuje on na użyciu metody analizy krwi do wykrywania choroby Alzheimera. Obecnie taki test nie jest jeszcze dostępny, ale Labertis Scientific ma to zmienić. Firma Aleksandry Rutkowskiej zamierza wprowadzić innowacyjną metodę diagnostyczną choroby Alzheimera, opartą na analizie mikroRNA we krwi pacjenta. Metoda ta jest nieinwazyjna, obiektywna, szybka i dokładna. Umożliwiać będzie szybkie i bezbolesne wykrycie choroby, jak i monitorowanie jej rozwoju.

 
W trzeciej, ostatniej kategorii – „Przedsiębiorczy Student” – zwyciężył Filip Wieczorek z projektem Besign Lighting. To pracownia zajmująca się projektowaniem, prototypowaniem i wykonywaniem lamp w technologii LED. Za marką stoi trójka przyjaciół, którzy z pasji do wzornictwa, architektury i techniki oświetleniowej stworzyli grupę projektową oferującą nowoczesne i ciekawe formy oświetlenia. Zespół posiada obecnie 3 modele lamp, które już niebawem będą gotowe do produkcji i sprzedaży. Przy prototypowaniu modeli firma nawiązała sieć kontaktów biznesowych, uczestniczyła również w ubiegłorocznej wystawy „Projekt Market” podczas festiwalu Gdynia Design Days.



 
W konkursie przyznano także dwa wyróżnienia. W kategorii „Open” otrzymała je Anna Trubacheva za plan rozwoju piekarni „Pyszne Tarty”. Z kolei Bartosz Dolczewski został wyróżniony w kategorii „Przedsiębiorczy Student”. Jego pomysł – Socialgamer – ma ułatwić życie graczom komputerowym.

  
- Chciałbym pogratulować wszystkim tym, którzy w tej edycji zechcieli wziąć udział w tym konkursie. Te 15 lat konkursu, to prawie 6000 zgłoszeń – firm, podmiotów, ludzi, którzy zechcieli wystartować w tym konkursie prezentując własne projekty i pomysły. Mieli szansę korzystać ze znakomitego doświadczenia przedsiębiorców, którzy włączyli się w ten projekt i dzielili się swoim doświadczeniem - to jest to bezcenny kapitał - mówił prezydent Wojciech Szczurek.
I dodał - To też taka szczególna samorządowa satysfakcja, bo takie projekty na wzór gdyńskiego biznesplanu funkcjonują już w blisko 20 polskich samorządach. To także pokazuje że ta wspaniała idea, która zrodziła się 15 lat temu w Gdyni, znakomicie się rozwija nie tylko w naszym mieście.  



 
 
Konkurs „Gdyński Biznesplan” adresowany jest do osób w każdym wieku, pragnących rozpocząć własną działalność gospodarczą na terenie Gdyni. A także do tych, którzy planują rozszerzenie prosperującej już firmy o nowe kierunki działania. Idea konkursu sprowadza się do umożliwienia realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jeszcze doświadczeń na tym polu, albo niewielkie i niezbyt udane. Kluczem do powodzenia na rynku jest bowiem dobry, oparty na sprawdzonych zasadach biznesplan – tłumaczy Beata Grzegorska z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, organizatora konkursu.

 
Organizatorzy starają się dotrzeć przede wszystkim do osób nie prowadzących jeszcze działalności gospodarczej lub działających na rynku mikro i małych przedsiębiorstw. Twórcom Konkursu szczególnie zależy na wsparciu osób, które już posiadają konkretny pomysł na rozpoczęcie lub rozwinięcie działalności, lecz brakuje im zaplecza (środków, lokalu, know-how) lub, być może, pewności siebie.

 
W trakcie trwania konkursu przeprowadzane są szkolenia dla wszystkich uczestników z prawidłowej konstrukcji biznesplanów oraz z zakładania działalności gospodarczej, a także spotkania z ekspertami w dziedzinie marketingu, księgowości czy prawa. Konkurs ma wspierać indywidualną przedsiębiorczość i pomagać jego uczestnikom w samorealizacji na rynku pracy.

 
Warunkiem stawianym laureatom „Gdyńskiego Biznesplanu” jest prowadzenie przyszłej działalności na terenie Gdyni (lub przeniesienie tam obecnej). Laureaci otrzymują coś w rodzaju „biletu” do rozpoczęcia własnego biznesu – zdobycie miejsca na podium, a nawet samo znalezienie się w finale Konkursu stanowi znakomitą rekomendację dla uczestników, a także ich pomysłów na biznes.

 
Konkurs „Gdyński Biznesplan”, organizowanym nieprzerwanie od 2003 r. W szranki staje corocznie kilkuset autorów pomysłów na biznes nie tylko z kraju, lecz coraz częściej spoza jego granic. W tegorocznej edycji Konkursu udział wzięło 317 osób, które zgłosiły 291 oryginalnych pomysłów na biznes. Złożono 59 biznesplanów, zaś kilkunastoosobowemu Jury ich ocena zajęła blisko miesiąc. Do finału przedostało się 12 projektów – najmocniejszych pod względem merytorycznym i mających – zdaniem Jurorów – największe szanse na realizację.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 08.06.2017 16:16
  • ikona

    Autor: Barbara Betlejewska (b.betlejewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 08.06.2017 16:18
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona