1302 (1102) 2017-12-08 - 2017-12-14

Dzień otwarty nowych przystanków PKM w Gdyni

Wsiąść do pociągu i wysiąść na Karwinach albo przy gdyńskim stadionie? Już za moment będzie to możliwe. Budowa przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion właśnie dobiega końca. W najbliższą niedzielę odbędzie się Dzień otwarty nowych przystanków PKM w Gdyni.

W ramach inwestycji w Gdyni powstały dwa jednokrawędziowe perony o długości ponad 160 metrów. Są one utrzymane w jednakowym standardzie z zachowaniem charakterystycznej dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej czerwonej konstrukcji zadaszenia wejść zwanej „czerwoną wstążką”. Ich oprawa graficzna podkreśla jednak charakter gdyńskich stacji. Elementy zdobnicze na przystanku Gdynia Stadion nawiązują do dyscyplin sportowych uprawianych na obiektach Gdyńskiego Forum Sportu, sąsiadującego z koleją. W przypadku Karwin, grafika odnosi się do kolejowej tradycji i historii linii 201, przy której zbudowany jest przystanek PKM. Stąd wiatę zdobi wizerunek zabytkowej lokomotywy Ol 49, która kiedyś kursowała po tej trasie oraz szynobusu, jakim obecnie mieszkańcy podróżują z Gdyni do Gdańska i na Kaszuby.

Z okazji oddania do użytku nowych przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion w niedzielę 10 grudnia 2017 r. w godz. 10.00 – 13.00 odbędzie się „Dzień otwarty nowych przystanków PKM w Gdyni”.

Specjalnie na ten dzień PKM przygotowała 2,5 tysiąca pamiątkowych biletów. Otrzymają je osoby, które pojawią się na przystanku Gdynia Stadion lub Gdynia Karwiny niezależnie od tego, czy przyjadą pociągiem, czy też po prostu przyjdą zobaczyć nowe przystanki. Będą też inne niespodzianki. A dla tych, którzy przyjadą na „Dzień otwarty nowych przystanków PKM w Gdyni” pociągiem SKM, po okazaniu ważnego biletu (jednorazowego z tego dnia lub miesięcznego) dodatkowo będą mogli wygrać atrakcyjne gadżety ufundowane przez Samorząd Województwa Pomorskiego, Miasto Gdynia, PKP SKM w Trójmieście i PKM SA.

Finansowanie inwestycji:
25,5 mln zł – koszt budowy dwóch przystanków i przebudowy układu torowego, w tym:
- 4,5 mln zł – dofinansowanie z miasta Gdyni na tzw. koszt własny projektu,
- 2,5 mln zł – koszt budowy tzw. splotu torowego, finansowany przez PKP PLK.