Zajęcia dla osób z autyzmem, nauka angielskiego dla osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wielki piknik sąsiedzki okazały się zdaniem internautów najciekawszymi projektami w zakończonej w grudniu akcji „Podaj dalej ciepło”. Zwycięskie projekty otrzymały dofinansowanie odpowiednio w wysokości 20, 15 i 10 tys. zł. W jej ramach wspierane są najbardziej cenne inicjatywy realizowane w naszym mieście przez organizacje pozarządowe oraz podmioty ekonomii społecznej. Motywem przewodnim tegorocznej edycji było „Międzypokoleniowe miasto w otwartych przestrzeniach społecznych”.– Gdynianie mogli głosować na bardzo ciekawe projekty, wpisujące się w politykę międzypokoleniowego miasta. – zauważył Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. – Docenili zarówno projekty realizowane z myślą o osobach z różnego typu niepełnosprawnościami, jak i otwarte dla wszystkich wydarzenie, jakim jest piknik sąsiedzki w Chyloni. Najwięcej głosów internauci oddali na projekt „Katalog C.O.”, realizowany przez Fundację Adapa. To inicjatywa skierowana do osób z autyzmem oraz ich rodziny, znajomych i sąsiadów. Zwycięski projekt otrzymał dofinansowanie w wys. 20 tys. Drugie miejsce i dofinasowanie 15 tys. zł otrzymał „English for Us” prowadzony przez Gdyńską Fundację „Dom Marzeń”. To cykl zajęć nauki języka angielskiego oraz zajęć teatralnych w języku angielskim dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. Trzecie miejsce i 10 tys. zł przyznano dla projektu „Europejski Dzień Sąsiada”, który prowadzi Fundacja Zmian Społecznych „Kreatywni”. To organizowana od dziewięciu lat impreza organizowana przez mieszkańców, liderów i wolontariuszy dla lokalnej społeczności w Chyloni. Akcja, której organizatorami są PGE Energia Ciepła S.A. Oddział Wybrzeże i OPEC sp. z o.o., w partnerstwie z miastem Gdynia, odbyła się już po raz dziewiąty. Opublikowano: 08.02.2018 12:19 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 08.02.2018 12:21 Zmodyfikował: Karolina Szypelt