1312 (1112) 2018-03-02 - 2018-03-08

Nowe możliwości gdyńskich parkomatów

Od 1 marca kierowcy w Gdyni mogą korzystać z nowych funkcji parkomatów. Będzie można w nich kupić tzw. e-bilet i uregulować opłaty dodatkowe. Nowością w skali całego kraju jest moduł informacji miejskich. Na dużym kolorowym ekranie każdy z mieszkańców, a także turyści znajdą wybrane informacje o mieście.
– Zakończyliśmy drugi etap modernizacji gdyńskich parkomatów. Pojawiło się w nim dużo nowych możliwości. Nowe urządzenia musiały się wpasować w funkcjonujący system. Mamy nadzieję, że efekt zadowoli wszystkich. – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Aby kupić e-bilet kierowca w parkomacie wprowadzi numer rejestracyjny samochodu, dla którego wykupuje bilet i dzięki temu nie będzie musiał wracać do samochodu i wykładać biletu za szybą. Wykupiony e-bilet będzie zapisany w systemie informatycznym SPP i widoczny w urządzeniach kontrolerskich. Bilet taki można będzie wydrukować, a widoczny na nim kod QR ułatwi następne transakcje – zamiast wpisywać kolejny raz numer rejestracyjny wystarczy zbliżyć wcześniejszy bilet do czytnika w parkomacie. W przypadku zakupu tradycyjnego biletu, po jego wydrukowaniu, tak jak dotychczas kierowca będzie miał obowiązek wyłożyć bilet za szybą pojazdu w miejscu widocznym dla kontrolera.
Kolejne udogodnienie skierowane jest do tych kierowców, którym zdarzy się nie opłacić postoju i otrzymają wezwanie do opłaty dodatkowej. Opłatę taką będzie można łatwo i szybko uregulować kartą płatniczą w parkomacie – bez konieczności wizyty w Biurze Strefy Płatnego Parkowania.
Zupełną nowością w skali kraju jest z kolei moduł informacji miejskich udostępnianych na ekranie parkomatów. Wszystkie wyposażone w duże kolorowe wyświetlacze, będą służyć turystom i gościom do zapoznania się z podstawowymi informacjami miejskimi dotyczącymi interesujących obiektów i miejsc w Gdyni, wartych odwiedzenia.
1 marca uruchomiona została także internetowa sprzedaż e-abonamentów. W ten sposób będzie można zakupić abonamenty typu „O” na konkretny numer pojazdu, zarówno długookresowe (do 1 roku) jak i na krótszy okres czasu (także na 1 dzień). Ponadto mieszkańcy oraz osoby niepełnosprawne będą mogły tą drogą przedłużyć posiadane abonamenty typu „M” i „N” bez konieczności kolejnej wizyty w biurze SPP.
To był drugi etap modernizacji urządzeń gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania. We wrześniu 2017 r. we wszystkich parkomatach wprowadzono możliwość dokonywania płatności kartą bankową. Kierowcy z tego udogodnienia chętnie korzystają – dziś już ok. 20 proc. transakcji dokonywanych w gdyńskich parkomatach odbywa się z użyciem karty.

  • ikonaOpublikowano: 01.03.2018 14:10
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.03.2018 14:10
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona