Dzięki nowej aplikacji każdy mieszkaniec Gdyni może na bieżąco być ze wszystkimi informacjami miejskimi. Aplikacja wzbogaciła się m.in. o Asystenta Mieszkańca, który umożliwi łatwy, szybki i przyjazny kontakt w zakresie spraw najczęściej zgłaszanych przez mieszkańców. Całość otrzymała również nową szatę graficzną.
Intuicyjny interfejs sprawi, że użytkownik z łatwością będzie mógł przesłać zgłoszenie, które trafi bezpośrednio do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miasta Gdyni lub jednostce organizacyjnej miasta. Dzięki powiadomieniom można na bieżąco śledzić postęp w swojej sprawie. Katalog zgłoszeń jest bardzo szeroki i obejmuje tematy dotyczące dróg, transportu, zieleni, śmieci, wandalizmu i wielu innych. Lista będzie stale rozszerzana.
Aplikacja jest dostępna w Google Play od 10 grudnia, natomiast w App Store aplikacja będzie gotowa do pobrania ok. 16 grudnia.
Gdynia uznawana jest za inteligentne miasto dzięki realizacji działań w obszarze konsultacji społecznych, rozwiązań transportowych, otwierania danych i konsekwencji w realizacji strategii rozwoju ukierunkowanej na dbałość o jakość życia. Od dwóch miesięcy w Gdyni funkcjonuje miejski serwis kontaktowy, gdzie pod nr. tel. 58 626 26 26 można uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące spraw miejskich. Z punktu widzenia mieszkańca to niezwykle prosta forma komunikacji – kontakt z jednym numerem telefonu i łatwość w uzyskaniu informacji. Urząd Miasta Gdyni, jako jeden z nielicznych w Polsce daje mieszkańcom możliwość załatwienia sprawy służbowej w sobotę w siedzibie UM lub poprzez rekordową w skali kraju liczbę wniosków, które można złożyć elektronicznie. Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce zdobyło certyfikat Smart City ISO 37120, a od ponad roku działa portal otwartych danych (www.otwartedane.gdynia.pl), który jako jeden z nielicznych w tej kategorii, daje możliwość weryfikacji i korzystania z danych w trzech formatach: CSV, API oraz JSON.
Aplikacja gdynia.pl obsługiwana jest przez zespół Gdyńskiego Centrum Kontaktu (GCK). Każdy użytkownik, który ma pomysł na jej rozwój, spostrzeżenia dotyczące funkcjonalności lub inne uwagi – może skontaktować się z GCK.
Opublikowano: 13.12.2018 13:56
Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)