„Wyzwania życia” to gra planszowa dotycząca tematu seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. To jedna z trzech innowacji najwyżej ocenionych spośród tych, które trafiły z gdyńskiego inkubatora do upowszechnienia. W ten weekend z „Wyzwaniami życia” będzie można się zmierzyć w Gdynia Arenie, podczas Festiwalu Gramy.Specjaliści podkreślają potrzebę zwiększenia świadomości osób z niepełnosprawnością na temat własnej seksualności, potrzeb i zachowań. Projekt edukacyjnej gry planszowej „Wyzwania życia” do projektu „Innowacje na ludzką miarę” zgłosiła 6-osobowa grupa studentów I, II, oraz III stopnia studiów pedagogicznych z Torunia. Można z niej korzystać w trakcie zajęć na temat edukacji seksualnej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. „Wyzwania życia” testowano w 4 szkołach specjalnych w województwie kujawsko-pomorskim z udziałem ok. 30 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Przyjmując rolę ekspertów, mówili o dotyczących ich problemach. Dzięki ekspertom gra jest dostosowana do realnych potrzeb. Na grę „Wyzwania życia” składa się m.in. aż 357 kart z pytaniami w siedmiu kategoriach tematycznych. Rozgrywkę i towarzyszącą jej dyskusję moderuje mentor, który dba o komfort psychiczny wszystkich graczy. 6 i 7 kwietnia z „Wyzwaniami życia” będzie można się zapoznać w strefie prototypowania podczas Festiwalu Gramy. ***Inkubator Innowacji Społecznych to projekt prowadzony przez Laboratorium Innowacji Społecznych w partnerstwie z Fundacją Pracownia Badań i Innowacji Społecznych STOCZNIA z Warszawy, Miastem Stołecznym Warszawa oraz ECORYS Polska sp. z o.o. Skupia się na znalezieniu konkretnych rozwiązań dla problemów, z jakimi mierzą się m.in. osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Opublikowano: 04.04.2019 12:07 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl)