1371 (1071) 2019-06-21 - 2019-06-27

Wyjeździli nagrody za Rowerowy Maj

22 szkoły, 357 klas, 5 231 aktywnych uczestników i 127 344 przejazdów na rowerach, hulajnogach, rolkach czy deskorolkach. Tak prezentują się wyniki tegorocznej edycji kampanii Rowerowy Maj. To ogólnopolska akcja, która w Gdyni odbyła się po raz czwarty. Ma ona zachęcać dzieci do ruchu i przyjeżdżania do szkoły na dwóch kółkach. Placówka, której uczniowie byli najbardziej aktywni, zwycięża w rywalizacji. Po raz kolejny najlepsza okazała się Szkoła Podstawowa nr 37 na Chwarznie-Wiczlinie.
Podczas kampanii Rowerowy Maj rywalizowały ze sobą nie tylko szkoły, ale i klasy. Pierwsze miejsce zajęła, już po raz kolejny, Szkoła Podstawowa nr 37/Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Gdyni z Chwarzna-Wiczlina. Jej frekwencja wyniosła 76,79 %. Nagrody za największą aktywność w tej szkole otrzymały klasy: IV b, gdzie frekwencja osiągnęła 83,65% oraz VI b z wynikiem 70,83%.
Rowerowy Maj to największa w Polsce kampania promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród przedszkolaków oraz uczniów. Gdynia wzięła w niej udział po raz czwarty.
Na początku maja uczniowie z aż 47 polskich miast przesiedli się na jednoślady. Do szkoły przyjeżdżali na rolkach, rowerach, deskorolkach czy wrotkach. W rywalizacji wzięło udział 838 placówek. W sumie akcja przyciągnęła ponad 178 tysięcy aktywnych uczestników w całym kraju, którzy wykonali ponad 4 miliony przejazdów. W Gdyni w akcję zaangażowały się 22 szkoły. Uczestniczyło w niej 5 231 aktywnych uczestników, którzy wykonali 127 344 przejazdy. Gdyńska frekwencja wyniosła 41%.
Najlepsza wśród klas oraz najlepsza szkoła wśród wszystkich placówek otrzymały zaproszenia na wyjścia klasowe oraz nagrody finansowe.
Rowerowy Maj oprócz popularyzowania zdrowej aktywności fizycznej, był także okazją na nauczenie się lub odświeżenie wiedzy dotyczącej najważniejszych zasad jazdy na rowerze w miejskiej przestrzeni. Rowerowa kampania skutecznie zmienia okolice szkół i przedszkoli na bardziej bezpieczne i przyjazne rowerzystom, zmniejszając liczbę samochodów dowożących dzieci i motywując samorządy do inwestycji prorowerowych.