Zamiast chaotycznych graficznie banerów – artystyczne murale, zamiast zlepku witryn – jeden, spójny i przemyślany szyld. Metamorfozę przeszło orłowskie targowisko na placu Górnośląskim, którym zajęło się znane z estetyzacji miejskich przestrzeni stowarzyszenie Traffic Design. Kolejny ruch należy do samych przedsiębiorców – ci otrzymali dedykowane poradniki dotyczące identyfikacji wizualnej.
„Targowisko Orłowo” – taki frontalny szyld, umieszczony na specjalnie zbudowanej konstrukcji będzie od teraz zapraszał na zakupy na placu Górnośląskim. Elementów zmian jest więcej, a są efektem wizualnej metamorfozy, którą na popularnym targowisku w Orłowie przeprowadziło Traffic Design. Zakończyły się prace, za nami także symboliczny wernisaż kolejnej akcji „Re:design”.
– Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie koncepcji, z której w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska – wyjaśnia Jacek Wielebski, kurator stowarzyszenia Traffic Design.
To kolejne zmiany w tym miejscu – przypomnijmy, że jeszcze tej jesieni zrealizowano drugi etap projektu z Budżetu Obywatelskiego 2018 dotyczący estetyzacji samego placu.
Przy metamorfozie samego ryneczku postawiono na minimalizm i stonowane kolory, podobnie jak w przypadku wcześniejszych realizacji Traffic Design. Teraz orłowskie targowisko od strony ulicy Wielkopolskiej jest na pierwszy rzut oka po prostu schludne.
– Głównym elementem jest szyld, który będzie znakiem rozpoznawczym tego targowiska. Nanieśliśmy zaprojektowane przez nas litery, nawiązujące do szyldów przemysłowych i do liternictwa z suwnicy Stoczni Gdynia. Zrobiliśmy oprócz tego instrukcję, katalog dobrych i łatwych rozwiązań dla przedsiębiorców. Stworzyliśmy też uzupełniające dwa murale, które okalają front targowiska od strony dwóch różnych wejść, do sklepu zoologicznego i do kwiaciarni. Odświeżyliśmy też cały przód – wylicza Jacek Wielebski.
Poradnik szyldowy jest ogólnodostępny m.in. na stronie internetowej Traffic Design.
Przy metamorfozie targowiska stowarzyszenie współpracowało m.in. z Centrum Designu Gdynia oraz Plastykiem Miasta.
Dalsze zmiany graficzne, szczególnie w przypadku szyldów znajdujących się wewnątrz targowiska są uzależnione już od samych przedsiębiorców. Projekt został zrealizowany ze środków pochodzących z budżetu Gdyni w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku.
„Targowisko Orłowo” – taki frontalny szyld, umieszczony na specjalnie zbudowanej konstrukcji będzie od teraz zapraszał na zakupy na placu Górnośląskim. Elementów zmian jest więcej, a są efektem wizualnej metamorfozy, którą na popularnym targowisku w Orłowie przeprowadziło Traffic Design. Zakończyły się prace, za nami także symboliczny wernisaż kolejnej akcji „Re:design”.
– Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie koncepcji, z której w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska – wyjaśnia Jacek Wielebski, kurator stowarzyszenia Traffic Design.
To kolejne zmiany w tym miejscu – przypomnijmy, że jeszcze tej jesieni zrealizowano drugi etap projektu z Budżetu Obywatelskiego 2018 dotyczący estetyzacji samego placu.
Przy metamorfozie samego ryneczku postawiono na minimalizm i stonowane kolory, podobnie jak w przypadku wcześniejszych realizacji Traffic Design. Teraz orłowskie targowisko od strony ulicy Wielkopolskiej jest na pierwszy rzut oka po prostu schludne.
– Głównym elementem jest szyld, który będzie znakiem rozpoznawczym tego targowiska. Nanieśliśmy zaprojektowane przez nas litery, nawiązujące do szyldów przemysłowych i do liternictwa z suwnicy Stoczni Gdynia. Zrobiliśmy oprócz tego instrukcję, katalog dobrych i łatwych rozwiązań dla przedsiębiorców. Stworzyliśmy też uzupełniające dwa murale, które okalają front targowiska od strony dwóch różnych wejść, do sklepu zoologicznego i do kwiaciarni. Odświeżyliśmy też cały przód – wylicza Jacek Wielebski.
Poradnik szyldowy jest ogólnodostępny m.in. na stronie internetowej Traffic Design.
Przy metamorfozie targowiska stowarzyszenie współpracowało m.in. z Centrum Designu Gdynia oraz Plastykiem Miasta.
Dalsze zmiany graficzne, szczególnie w przypadku szyldów znajdujących się wewnątrz targowiska są uzależnione już od samych przedsiębiorców. Projekt został zrealizowany ze środków pochodzących z budżetu Gdyni w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku.
Opublikowano: 19.12.2019 13:48
Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)