1408 (1108) 2020-05-08 - 2020-05-14

Falochron pomocy dla mieszkańców

W obliczu szczególnej sytuacji wywołanej epidemią koronawirusa Gdynia szuka dostępnych rozwiązań i wyciąga pomocną dłoń do tych, którzy najbardziej potrzebują wsparcia. W tym celu powstał Falochron – szeroki program wsparcia w czasie kryzysu. Składa się z kilku filarów. Pomoc dla mieszkańców to pakiet działań dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji.
Z myślą o osobach potrzebujących wsparcia w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia w Dzielnicowych Ośrodkach Pomocy Społecznej (DOPS) uruchomiono dyżury telefoniczne oraz mobilne zespoły reagowania kryzysowego. Służą pomocą przez siedem dni w tygodniu – od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00, a w weekendy między godz. 10.00 a 18.00.
DOPS nr 1 – tel. 58 627 20 00, e-mail: dops1@mopsgdynia.pl Obsługuje dzielnice: Wzgórze Św. Maksymiliana, Redłowo, Dąbrowa, Karwiny, Wielki Kack, Wiczlino, Mały Kack, Orłowo.
DOPS nr 2 – tel. 58 625 17 49, e-mail: dops2@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Oksywie, Babie Doły, Pogórze, Obłuże.
DOPS nr 3 – tel. 58 663 20 20, e-mail: dops3@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Cisowa, Chylonia, Pustki Cisowskie, Demptowo, Leszczynki, Grabówek.
DOPS nr 4 – tel. 58 620 24 00, e-mail: dops4@mopsgdynia.pl
Obsługuje dzielnice: Śródmieście, Kamienna Góra, Działki Leśne, Witomino, Chwarzno.
W związku z epidemią i trudną sytuacja finansową mieszkańców, wstrzymana została zaplanowana na kwiecień podwyżka czynszów w lokalach komunalnych.
Ponadto osoby, które z racji drastycznego pogorszenia się sytuacji dochodowej (utrata pracy, utrata zarobków) nie są w stanie ponosić opłat czynszowych lub eksploatacyjnych za mieszkanie, mogą ubiegać się o wypłatę dodatku mieszkaniowego.
Można to zrobić tel. 58 668 85 58 lub mailowo: wydz.spraw_spolecznych@gdynia.pl.
Gdynia uruchomiła specjalny telefon: 58 743 21 64. Każdy mieszkaniec może tam zasięgnąć informacji na temat wsparcia w trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa. Działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00.
Dlatego przez całą dobę, pod numerem telefonu 58 622 22 22 oraz mailem: interwencja@zpsgdynia.pl specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej udzielają wsparcia osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży znajdującym się w kryzysie psychicznym.
Miasto chce również pomóc w rozwiązaniu nurtujących mieszkańców wątpliwości prawnych i we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz izbami radców prawnych i adwokatów świadczy nieodpłatne porady prawne i obywatelskie. Udzielane są drogą telefoniczną i mailową od poniedziałku do piątku, pod nr. 58 350 15 15 (w godz. 8.00-20.00) oraz 572 382 456 i 572 382 444 (w godz. 10.00-18.00). W celu uzyskania porady można kontaktować się również mailowo na adres: biuro@ovum.org.pl.
Osoby potrzebujące wsparcia wolontariusza np. przy robieniu zakupów (w tym leków, żywności, środków czystości i higienicznych), wyprowadzaniu psa czy pomocy w wynoszeniu śmieci mogą zgłaszać się do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej pod nr. 516 870 249 lub dzwoniąc pod numer DOPS-u w miejscu zamieszkania.
Informacje dotyczące uzyskania pomocy znajdują się również na stronie https://gdyniawspiera.pl w zakładce poświęconej koronawirusowi.

  • ikonaOpublikowano: 07.05.2020 14:37
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 07.05.2020 14:46
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona