1422 (1122) 2020-09-11 - 2020-09-17

Nikt nie zostanie sam

Choć szkoły są od września otwarte i większość uczniów wróciła do nauki w placówkach, stres i niepewność spowodowane zagrożeniem epidemicznym mogą być dotkliwe dla dzieci i dorosłych. By zapewnić im pomoc, Gdynia prowadzi Telefoniczny Punkt Konsultacyjny.

Przez ostatnie miesiące epidemia odciska swoje piętno na życiu mieszkańców naszego miasta. Odpowiadamy na zagrożenie zdrowia gdynian, nie tylko zabezpieczając środki higieniczne i ochrony w instytucjach oraz placówkach samorządowych, ale też udzielając mieszkańcom szerokiego wsparcia, także psychologicznego. – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Telefoniczny Punkt Konsultacyjny działa od poniedziałku do piątku. Czekają psychoterapeuci gdyńskich poradni psychologiczno-pedagogicznych, którzy służą pomocą mieszkańcom już od wiosny.
Telefoniczny Punkt Konsultacyjny działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00 (do 11 września) i w godz. 8.00-18.00 (od 14 września) pod nr. tel. 58 626 26 26 (łączenie przez Gdyńskie Centrum Kontaktu).
W gdyńskich szkołach – VI LO i II LO, w związku z wykrytym u kilku uczniów zakażeniem koronawirusem, po krótkiej obecności w szkole, uczniowie objęci zostali nauczaniem online.
Młodzi ludzie oraz ich rodziny mogą uzyskać wsparcie zarówno psychologiczne, jak i to dotyczące zasad, jakie obowiązują w trakcie kwarantanny osoby pracujące.
Dorośli mogą też dzwonić do Ośrodka Interwencji Kryzysowej, tel. 58 622 22 22, a młodzież korzystać z nr. tel. 116111.
Przedsiębiorcy poszukujący wiedzy o zasiłku przysługującym za czas kwarantanny mogą jej zasięgnąć w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości pod numerem 58 668 20 10.

ikona