Na pierwszy ogień poszedł sklep z firanami. Niebieski szyld z białym napisem zastąpił nowy, w zupełnie innej stylistyce. Zastosowano w nim żółto-czerwoną gamę kolorystyczną. Mogłoby się wydawać, że to odważne zestawienie, ale projektanci z Traffic Design udowodnili, że taki zestaw barw ozdabia, a nie szpeci przestrzeń publiczną. Całość dopełnia oryginalny kształt i stylizacja liter. Zniknęły też żółte kafelki, którymi wyłożono elewację. Pokryto je białą farbą i w ten sposób odświeżono.
Metamorfozy doczekał się również sklep ogrodniczy przy ul. Morskiej 117. Teraz nad jego wejściem wisi ręcznie malowany szyld, który składa się z dwóch części. Na pierwszej umieszczono napis: „Ogrodniczy”. Druga prezentuje uśmiechnięty żółto-niebieski kwiatek. Charakterystyczna forma użytych znaków została zaczerpnięta ze współczesnych trendów w projektowaniu liternictwa. Zestawienie małych i dużych liter, asymetryczny układ tablic, oryginalna mina kwiatka i wyraziste kolory – to wszystko daje świadomie zaprojektowaną kompozycję. Podobnie jak we wcześniejszym projekcie, także i tutaj zmieniono kolor elewacji. Zieleń zastąpiła stonowana szarość.
Opublikowano: 01.10.2020 13:49
Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)