1442 (1142) 2020-02-19 - 2020-02-25

Wtorki z rodzinnymi – wypieki z pasją

Naturalnie, zdrowo, pysznie – to ich dewiza. I takie właśnie są ich produkty. Wypiekają pieczywo i słodkie przekąski według tradycyjnych receptur, które są w ich rodzinie od 1945 roku. Właściciele piekarni „Pajda” to bohaterowie kolejnego odcina cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Pasję do pieczenia mają w genach. Są trzecim pokoleniem, które pielęgnuje rodzinną tradycję. Piekarnię założył w 1945 roku dziadek obecnych właścicieli. Prowadził ją na Podlasiu. Potem interes przejął jego syn. I tak piekarski fach był przekazywany dalej. Młode pokolenie przeniosło się do Gdyni. Działają tu od 10 lat i dbają o to, żeby klienci codziennie mogli się cieszyć świeżym, chrupiącym i naturalnym pieczywem. Do wypieków wykorzystują prawdziwy zakwas, który jest wytwarzany w ten sam sposób od ponad 70 lat. To gwarancja jakości i niepowtarzalnego smaku. I o to im właśnie chodzi. Ma być naturalnie, zdrowo i pysznie. Paweł Truszkowski i Barbara Grądzka, właściciele piekarni „Pajda”, są bohaterami dziesiątego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.
Piekarnia „Pajda” działa w trzech lokalizacjach. Dwa sklepy stacjonarne są na Witominie – przy ul. Stawnej 8 oraz Słonecznej 1. Trzeci punkt można znaleźć na rynku na placu Górnośląskim (pawilon 33). To tam rodzina z piekarniczymi tradycjami sprzedaje swoje wyroby. A jest ich sporo. W ofercie piekarni znajdują się różnego rodzaju bułki, chleby czy drożdżówki. Do wyboru, do koloru. Są wypieki tradycyjne, a także produkty np. dla osób, które powinny unikać glutenu. Nie brakuje też innych smakołyków: pasztecików, rogali, strucli, warkoczy czy chałek. Wszystkie produkty wypiekane są w starym, tradycyjnym, ceramicznym piecu opalanym drewnem.
Lokalne firmy rodzinne są bezcenną wartością miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta.
„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube są prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.

ikona