854 (453) 2008-05-23 - 2008-05-29

Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu czyli - Gdynia 2008 na lato

Na pokładzie galeonu Dragon, 16.05.br. organizatorzy największych atrakcji tegorocznego gdyńskiego lata spotkali się z dziennikarzami z całej Polski.
Tak rozpoczęła się kampania wizerunkowa pod hasłem: Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu Gdynia 2008.
W Gdyni nie ma miejsca na nudę, nawet wtedy kiedy z rzadka spadnie tu deszcz...
Lato zaczyna się w Gdyni 21 czerwca, Gdynia Sailing Days 30 czerwca - 6 lipca, Open'er Festival 4 - 6 lipca, Ladies'Jazz Festival 10 - 13 lipca, Globaltica World Culture Festival 24 - 29 lipca, Koncert Sinead O'Connor 26 lipca, Koncert Erica Claptona 14 sierpnia i Scena Letnia w Gdyni Orłowie - to największe wydarzenia.
Promotorką letniej oferty Gdyni została znana polska aktorka, gdynianka - Anna Przybylska.
1 czerwca nośniki wielkoformatowe pojawią się w największych 8 regionach Polski: Śląsk, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Trójmiasto, Szczecin. Pojawi się: 755 szt. billboardów, 760 szt. Citylightów, 25 szt. nośników przewijanych typu cityscroll.
Na każdym z billboardów strój i charakteryzacja aktorki nawiązują do charakteru promowanych imprez: muzycznych, kulturalnych i żeglarskich. Autorem zdjęć jest jeden z najbardziej znanych polskich fotografów Marek Straszewski. Graficzną kreację kampanii stworzyła agencja reklamowa Yapan.
Reklama zewnętrzna ma zapewnić mocny przekaz. Miasto pozyskało partnerów medialnych kampanii. Są to trzej najwięksi przedstawiciele reklamy zewnętrznej w Polsce: Grupa AMS, Stroer, Clear Channel. Ekspozycja zewnętrzna potrwa do końca lipca.
W nakładzie 30 tys. egzemplarzy wydrukowane zostaną ulotki w języku polskim i angielskim. Reklamy ukażą się w prasie kolorowej: tygodnikach, miesięcznikach i dodatkach telewizyjnych do największych ogólnopolskich dzienników.
W sumie budżet kampanii to 650.000 zł.
Grupą docelową kampanii są mieszkańcy innych regionów Polski, których Gdynia zaprasza na różnorodne imprezy biletowane i niebiletowane - koncerty muzyczne z udziałem wielkich gwiazd, parady, imprezy żeglarskie i rekreacyjne na plażach. A wszystkich, którzy zdecydują się na wypoczynek w Gdyni czeka mnóstwo innych atrakcji przygotowanych przez teatry, muzea, kluby muzyczne, sportowe, żeglarskie, centra rekreacyjne, przewoźników żeglugowych.
Pełna oferta znajduje się na naszej stronie: www.gdynia.pl w kalendarzu imprez.
Z myślą o wykorzystaniu hasła w przyszłych kampaniach reklamowych, Urząd Miasta Gdyni zgłosił Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu, jako graficzno - słowny znak towarowy, do rejestracji w Urzędzie Patentowym.
Gdynia jako jedno z pierwszych polskich miast rozpoczęło kampanie reklamowe już w 2000 r. Pierwszą kampanię pod hasłem „Gdy inwestujesz... Gdynia" ogłosiliśmy w 2000 r. i trwała ona do końca 2001 r. Kolejna pod hasłem „Gdynia jest lepsza" była realizowana w 2002 i 2003 r. Kampania „Gdynia - otwarte miasto dla otwartych ludzi", w latach 2004 - 2005 to kontynuacja poprzednich.
Pierwszą kampanię promującą gdyńskie imprezy i wydarzenia w sezonie letnim pod hasłem „Lato zaczyna się w Gdyni" rozpoczęliśmy w 2006 r.