Komunikacja po meczu Arki w dniu 25 października 2008 r.W sobotę, 25 października 2008 r. po meczu piłki nożnej na stadionie przy ul. Olimpijskiej, zostaną uruchomione dodatkowe kursy na liniach: R - kier. Rumia Dworzec PKP (przez Centrum, Chylonię Przemysłową, Janowo) S - kier. Pustki Cisowskie (przez Centrum, Grabówek, Chylonię) 23 - kier. Kacze Buki (przez Wielki Kack, Karwiny, Dąbrowę)150 - kier. Oksywie Godebskiego (przez Centrum, Obłuże, Oksywie Dolne) 192 - kier. Witomino Leśniczówka 194 - kier. Pogórze Górne (przez Centrum, Obłuże) 209 - kier. Babie Doły (przez Centrum, Obłuże). Autobusy R, S, 23, 150, 194 i 209 odjadą z pętli „Redłowo SKM" usytuowanej przy skrzyżowaniu ul. Stryjskiej, Lotników i Drogi Gdyńskiej. Autobus 192 odjedzie z przystanku „Olimpijska" przy ul. Małokackiej. ***Zmiana czasu na zimowy w nocy z 25 na 26 października 2008 r.W związku ze zmianą czasu z letniego na zimowy w nocy z 25 na 26 października 2008 r. o godz. 3.00 wskazówki zegarów zostaną przesunięte na godz. 2.00. Z tego powodu nie zostaną wykonane następujące odjazdy pomiędzy godz. 2.00 a 3.30 czasu zimowego: - na linii N10 od przystanku „Zielona - Działki II n/ż" do pętli „Kacze Buki" („Zielona - Działki II n/ż": 2.00, „Bosmańska - Zielona": 2.02, „Oksywie Dolne": 2.06, „Obłuże Centrum": 2.11, „Gdynia Dw. Gł. PKP": 2.27, „Redłowo SKM - Stryjska": 2.37, „Dąbrowa Tesco": 2.50, „Kacze Buki": 2.58 (przyj.); - na linii N10 od przystanku „Park Naukowo-Technologiczny" do przystanku „Gdynia Dworzec Gł. PKP" („Park Naukowo-Technologiczny": 2.00, „Gdynia Dworzec Gł. PKP": 2.08 (przyj.); - na linii N20 od przystanku „Pustki Cisowskie" do pętli „Chwarzno Apollina" („Pustki Cisowskie": 2.01, „Chylonia Dw. PKP": 2.08, „Morska - Estakada": 2.13, „Gdynia Dworzec Gł. PKP": 2.37, „Węzeł F. Cegielskiej": 2.45, „Witomino Leśniczówka": 2.50, „Chwarzno Apollina": 2.58 (przyj.). Linie N1 i N94 przez całą noc będą funkcjonować według czasu letniego (kurs linii N1 o godz. 2.46 z Oliwy oraz kurs linii N94 o godz. 2.14 z Rewy zostaną wykonane tylko w czasie letnim).*** Silnik spalinowy + elektryczny = hybryda!16 października br. na ulice Gdyni wyjechał pierwszy w historii gdyńskiej komunikacji miejskiej hybrydowy autobus - Solaris Urbino 18 Hybrid. To pierwszy europejski autobus hybrydowy produkowany seryjnie. Co więcej, w Gdyni oglądamy autobus drugiej już generacji! Najważniejszym elementem, różniącym testowany pojazd od pozostałych eksploatowanych w Gdyni autobusów, jest zastosowanie trzech silników: - dieslowskiego, o mocy 178 kW (firmy Cummins), - dwóch elektrycznych, o mocy 75 kW każdy. Hybrydowy Solaris ma dbać o środowisko dzięki niskim emisjom szkodliwych substancji, zapewniając jednocześnie ekonomiczność. Jak podają specjaliści z branży autobusowej, oszczędność zużycia paliwa, powinna zapewnić zwrot poniesionych kosztów po 6-7 latach przy przeciętnym przebiegu autobusu 60 tys. km rocznie. Pierwszy w Polsce Solaris Urbino 18 Hybrid o nr. inw. 5200 testowany jest do końca października, przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni. Spotkać go można najczęściej na liniach: R, 146 i 194. Po testach w Gdyni autobus będzie prezentowany w kolejnych polskich miastach. Opublikowano: 23.10.2008 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (m.omachel@gdynia.pl)