W dniach 19 - 22 marca 2009 roku odbyły się w Goeteborgu jedne z największych targów turystycznych w Skandynawii - TUR 2009, podczas których promowana była także Gdynia. Polskie stoisko zorganizowane było przez Polską Organizację Turystyczną. Na TUR 2009 swoją ofertę prezentowały również polskie firmy i regiony (m.in. PŻB Polferries, Jan-Pol, Warszawa, Gdańsk, Sopot, Gdynia, woj. zachodniopomorskie i warmińsko-mazurskie). Dogodne połączenia komunikacyjne sprawiły, ze region pomorski cieszył się dużym zainteresowaniem wśród Szwedów. Odwiedzający chętnie brali ulotki o Gdyni oraz bezpłatne gadżety: opaski odblaskowe, długopisy i balony. Najczęściej pytano o atrakcje turystyczne, ścieżki rowerowe, obiekty z ofertą SPA & Wellness oraz golfa. Największe słowa uznania wśród podwystawców zdobywał gdyński folder „Słoneczne miasto z temperamentem" za pomysł i jakość wykonania.Na ponad 15 000 m² swoją ofertę prezentowało około 1200 wystawców z około 100 krajów. Targi trwały 4 dni: pierwsze dwa przeznaczone były dla branży turystycznej, a pozostałe dla wszystkich chętnych. Organizatorzy szacują, że targi odwiedziło 50 000 zwiedzających.Informacje o targach można też znaleźć na stronie: http://www.svenskamassan.se Opublikowano: 26.03.2009 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (m.omachel@gdynia.pl)