904 (504) 2009-05-29 - 2009-06-04

Dla wygody turystów

Od 1 maja 2009 roku rozpoczęło funkcjonowanie gdyńskie Centrum Informacji Turystycznej przy ulicy 10 lutego 24, tel./fax (058) 622 37 66, e-mail: gcit@gdynia.pl. Centrum do końca września będzie funkcjonować w godzinach: poniedziałek - piątek 9.00 - 18.00, sobota 9.00 - 16.00, niedziela i święta 9:00 - 16.00.
Do głównych zadań Centrum należy m.in. udzielanie turystom oraz mieszkańcom Gdyni kompleksowej informacji o wydarzeniach turystycznych, kulturalnych, sportowych; udzielanie praktycznych i aktualnych informacji o atrakcjach turystycznych, komunikacji, bazie noclegowej, zakładach gastronomicznych itp.; dystrybuowanie materiałów promocyjnych; sprzedaż gadżetów promocyjnych (długopisy, flagi, naklejki, itp.), map, przewodników, pocztówek itp.
Nowo powstałe Centrum jest wyposażone w stanowisko do samodzielnego korzystania z Internetu przez turystów odwiedzających Gdynię.
1 maja rozpoczął także działalność Bałtycki Punkt Informacji Turystycznej zlokalizowany przy al. Jana Pawła II. Jest to punkt sezonowy i będzie funkcjonować do końca września w godzinach: pon. - piątek 9.00 - 18.00, sobota 10.00 - 17.00, niedziela i święta 10.00 - 16.00, telefon/fax 058 620 77 11, e-mail: bpit@gdynia.pl.
Oczywiście zawsze zapraszamy do odwiedzenia całorocznej Miejskiej Informacji Turystycznej mieszczącej się na Dworcu Głównym PKP - Plac Konstytucji 1, tel./fax (058) 721 24 66, e-mail: it@gdynia.pl
Również od maja ruszyły po raz szósty, Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej. W maju można je spotkać głównie w porcie (Nabrzeże Francuskie, Polskie) tuż przed przybyciem wielkich wycieczkowców. Natomiast od połowy czerwca pojawią się także w najważniejszych miejscach koncentracji ruchu turystycznego miasta - na Skwerze Kościuszki, Bulwarze Nadmorskim, ul. Świętojańskiej czy podczas imprez miejskich. Udzielać będą informacji na temat atrakcji turystycznych Gdyni oraz przekazywać będą materiały promocyjne przybywającym do Gdyni turystom.
Lotne Punkty Informacji Turystycznej wyposażone są w identyfikatory, koszulki, czapki, kurtki oraz plecaki z logo Informacji Turystycznej i logo Gdyni.
***
Od 25 maja na terenie Trójmiasta turyści oraz mieszkańcy mogą skorzystać z Karty Turysty „Gdańsk, Gdynia, Sopot - Plus". Karta zawiera bilet metropolitarny (24 lub 72-godzinny) i wejścia do muzeów, które wkalkulowane są w koszt jej zakupu. Ponadto karta zapewnia system zniżek w wysokości od 5 do 50 % do różnych obiektów, np. Kolibki Adventure Park, Aquapark i Molo w Sopocie, galerie bursztynnicze, wypożyczalnie sprzętu wodnego oraz na usługi gastronomiczne, noclegowe, rekreacyjne i kulturalne. Zniżki te obowiązują od momentu jej zakupu do końca danego roku kalendarzowego.
Kartę Turysty można nabyć w punktach informacji turystycznej w Gdyni i Gdańsku.
Liderem tego przedsięwzięcia jest Gdańska Organizacja Turystyczna.
Ceny Karty:
• 72-godzinna normalna: 65 zł
• 72-godzinna ulgowa: 40 zł
• 24-godzinna normalna: 35 zł
• 24-godzinna ulgowa: 20 zł
W Gdyni kartę turysty można zakupić we wszystkich trzech punktach Informacji Turystycznej:
- Centrum Informacji Turystycznej
ul. 10-go Lutego 24, tel. (058) 622 37 66 e-mail: gcit@gdynia.pl
- Miejska Informacja Turystyczna
pl. Konstytucji 1, tel. (058) 721 24 66
e-mail: it@gdynia.pl
- Bałtycki Punkt Informacji Turystycznej (czynny w okresie maj - wrzesień)
al. Jana Pawła II, tel. (058) 620 77 11
e-mail: bpit@gdynia.pl
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: http://www.gdansk4u.pl/kartaturysty. 

ikona