904 (504) 2009-05-29 - 2009-06-04

Gdyńska kampania 1% nagrodzona przez tygodnik „Newsweek”

Miło nam poinformować, że Gdyńska Kampania 1% została wyróżniona nagrodą specjalną w konkursie „100% z 1%" organizowanym przez tygodnik „Newsweek Polska".
Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych kampanii promujących odliczenie 1% od podatku dochodowego osób fizycznych.„Model gdyński" został uznany za autorskie rozwiązanie wdrażania tego typu działań.
Przypomnijmy, że „Kampania 1% - mały procent, wielka sprawa" prowadzona była przy szerokiej współpracy z gdyńskimi organizacjami pożytku publicznego, które miały swój istotny wkład w projekt i treść materiałów informacyjnych. Na tegoroczną kampanię składały się: plakaty, spoty reklamowe, ulotki oraz naklejki na samochody.
Dodatkowo, przy udziale poszczególnych organizacji prowadzona była kampania promocyjna na ulicach oraz w centrach handlowych na terenie miasta. Wszystko to służyć miało przekonaniu gdynian, że procedura przekazania 1% podatku jest prosta i warto z niej skorzystać.
Do kampanii zaangażowaliśmy również znane i lubiane osoby publiczne, związane z naszym miastem, które swoim autorytetem wspierały i promowały akcję, między innymi: satyryka Jacka Fedorowicza i saksofonistę jazzowego Przemysława Dyakowskiego.
Nagroda specjalna to wyjątkowe i prestiżowe wyróżnienie dla gdyńskiego samorządu za upowszechnianie i promocję odpisu 1%. Prowadzona od paru lat gdyńska „Kampania 1% - Mały procent, wielka sprawa!" ma istotny wpływ na ilość przekazanych środków dla III sektora.
Warto dodać, iż w roku 2007 mieszkańcy Gdyni przekazali na rzecz organizacji pożytku publicznego blisko 4,2 mln złotych, wielokrotnie więcej niż w innych miastach polskich. Danych za rok 2008 jeszcze nie ma.