Film reklamowy gdyńskiej firmy Studio Panika zdobył główną nagrodę VirNick Pro Platinum na Festiwalu Filmów Wirusowych VirNick 2009, który zakończył się 21 czerwca w Krakowie. Jury, pod przewodnictwem Tomasza Raczka, uznało „Psy Paniczne" za najlepszy polski film wirusowy w kategorii twórców profesjonalnych.„Wirusy" to inaczej filmy i reklamy wirusowe, czyli filmy, które osiągają rekordową popularność na serwisach internetowych typu YouTube. W Festiwalu konkurowało ze sobą 59 filmów, które startowały w kategorii twórców amatorskich oraz profesjonalnych.„Psy Paniczne" nie przypominają klasycznej reklamy, to raczej krótka fabuła o zaskakującym, krwawym finale. W filmie słychać dźwięk łamanych kości a także łamanych kanonów lukrowanej, reklamowej rzeczywistości. Wirus Studia Panika to historia opowiedziana bez ani jednego słowa, bazująca na czarnym humorze - wyznacznik stylu reklamowego agencji. Premiera „Psów Panicznych" miała miejsce podczas 33. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, gdzie film spotkał się z pozytywnym odzewem także w środowisku filmowym. Gdyńskie Studio Panika to młoda firma zajmująca się kompleksową produkcją filmów reklamowych, promocyjnych i fabularnych. Firma zajmuje się ponadto pomocą w przygotowaniu i realizacji produkcji filmowych. Opublikowano: 01.07.2009 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)