965 (565) 2010-08-20 - 2010-08-26

Biznesowy tydzień młodych

21 sierpnia 2010 r. rozpocznie się druga edycja międzynarodowego projektu „Gdynia Business Week". W ramach programu prawie 100 uczniów z 19 gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych, ich 10 amerykańskich kolegów oraz 8 studentów z siostrzanego miasta Gdyni - Kaliningradu będzie miało możliwość poznania zasad funkcjonowania firmy oraz nabycia umiejętności koniecznych do prowadzenia biznesu.
Program organizowany jest przez Urząd Miasta Gdyni oraz Stowarzyszenie Seattle-Gdynia Sister City Association (USA) i organizację Washington Business Week (USA). Tegoroczną edycję „Gdyńskiego Tygodnia Biznesu" wspierają również firmy Boeing i Microsoft.
Uczestnicy programu w ramach 12-osobowych grup - firm, poprzez różnego rodzaju symulacje, będą uczyć się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich „produktów". Rozwiną także techniki komunikacyjne, negocjacyjne oraz umiejętności nawiązywania kontaktów i pracy w zespole. Wszystkie zajęcia prowadzone będą w j. angielskim.
Oprócz zajęć praktycznych uczestnicy będą mieli okazję uczestniczyć w prezentacjach tematycznych. Wsród prelegentów znajdą się przedstawiciele Microsoftu, Boeinga oraz prężnie działających firm gdyńskich i ogólnopolskich. W programie znajdą się m.in. prezentacje dotyczące tworzenia biznesplanu (w wykonaniu zwycięzcy tegorocznej edycji „Gdyńskiego Biznesplanu") oraz zasad związanych z nowoczesną rekrutacją.
Na zakończenie programu zorganizowane zostaną targi, które odbędą się w czwartek 26 sierpnia br. - firmy uczniowskie zaprezentują swoje produkty na specjalnie przygotowanych stoiskach, a ich oceny dokonają przedstawiciele firm oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej. Najlepsze firmy uczniowskie otrzymają nagrody.