Od lipca remont Sali Obsługi Mieszkańca i zmiany w funkcjonowaniu urzędu. Szczegóły w komunikacie. 
965 (565) 2010-08-20 - 2010-08-26

Rusza modernizacja dworca Gdynia Główna

10 sierpnia 2010 r. PKP S.A. podpisało umowę na modernizację dworca Gdynia Główna z konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras S.A. Prace budowlane na dworcu rozpoczną się jeszcze tego lata i potrwają do kwietnia 2012 roku. Ich wartość wyniesie 31 milionów złotych (brutto). Dworzec Gdynia Główna zarówno zyska na wyglądzie, jak i będzie bardziej funkcjonalny i bezpieczny.
Odbudowany zostanie zabytkowy budynek wraz z otwartą kolumnadą łączącą dworzec dalekobieżny z dworcem podmiejskim SKM. Architektura zabytkowego dworca, zgodnie z wytycznymi konserwatora, zostanie odtworzona z jednoczesnym dostosowaniem funkcjonalnym obiektu do wymagań współczesnych standardów obsługi podróżnych. Dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ponadto wykonana będzie elewacja, wymiana drzwi i okien oraz zużytych elementów dachu. Zaplanowano również: przebudowę sieci instalacji technicznych i sieci informacyjnej oraz układu funkcjonalnego dworca wraz z odtworzeniem zabytkowego architektonicznego wystroju.
Modernizacja dworca Gdynia Główna to jedna z trzech dużych inwestycji PKP S.A., współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Na czas remontu kasy PKP przeniesione zostaną z holu Dworca Głównego do stacji Szybkiej Kolei Miejskiej, sąsiadującej z dworcem, która na czas zamknięcia remontowanego obiektu przejmie jego funkcje. W sumie na dworcu SKM powstanie sześć nowych punktów sprzedaży biletów i nowa poczekalnia. Ruch pasażerów i mieszkańców będzie się odbywał przez dworzec i peron SKM oraz tunel łączący perony z ul. Morską. Od strony Placu Konstytucji osoby korzystające z komunikacji miejskiej będą musiały kierować się idąc wzdłuż ulicy Dworcowej do stacji SKM, gdzie będą mogły nabyć bilety, następnie peronem SKM i tunelem łączącym dworzec z ul. Morską będą mogły dostać się na perony dalekobieżne. Dla osób chcących przejść między ul. Morską a ul. Dworcową zalecane jest przejście chodnikiem pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Podjazd (łączącej się z ul. 10 Lutego) z ominięciem tunelu dworcowego i peronu SKM. 

ikona