Co nowego

Designerski kontener z biżuterią

Pierwszy pop up store marki Yes, zaprojektowany przez studio mode:lina, stanął w Gdyni przed Teatrem Muzycznym. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com

Pierwszy pop up store marki Yes, zaprojektowany przez studio mode:lina, stanął w Gdyni przed Teatrem Muzycznym. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com

19.08.2022 r.

Budownictwo modułowe, wykorzystujące kontenery, kojarzy się raczej z niewyszukanymi realizacjami, jak zastępcze kasy przy remontowanym dworcu kolejowym lub pomieszczenia gospodarcze na budowie. Okazuje się, że w tym duchu może powstać designerski butik z biżuterią.

Gdynia to miasto wzornictwa i architektury. To tu działa Gdyński Szlak Modernizmu oraz odbywają się festiwale Gdynia Design Days i Weekend Architektury w Gdyni. Tu też niedawno stanął pierwszy pop up store z biżuterią marki Yes. Sklepy typu pop-up to popularny ostanio w handlu trend otwierania tymczasowych punktów sprzedaży - na kilka godzin, dni, tygodni a nawet miesięcy, często w celach promocyjnych lub sezonowych. W Polsce to wciąż nowinka.

Szmaragdowo-czarno-złoty butik działa od kilku tygodni przy Teatrze Muzycznym, więc jeśli będziecie spieszyć się po wakacjach na spektakl i nie zdążycie dobrać odpowiednio biżuterii, nic straconego. W pawilonie można bowiem nabyć najnowsze kolekcje, takie jak Dragonfly, Color Power czy Poem, lub skorzystać z letniej wyprzedaży.

Pierwszy pop up store marki Yes, zaprojektowany przez studio mode:lina, stanął w gdyni przed teatrem Muzycznym. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com

Wnętrze pop up store marki Yes w Gdyni. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com

I choć jest to tymczasowy sklep modułowy, to jak na miasto designu i architektury przystało, konstrukcja jest niebanalna. Za projekt odpowiada studio architektoniczne mode:lina z Poznania. Jak piszą architekci, wygląd zaprojektowanego przez nich obiektu odzwierciedla wartości wyznawane przez markę biżuteryjną: bunt, odwagę i autentyczność.

Podczas projektowania inspirowali się jubilerstwem, tworząc obiekt nawiązujący do dzieł spod ręki złotników. Elewację kontenera pokryli ponad dwustoma metalowymi korytkami kablowymi, które zazwyczaj można znaleźć pod stropami w biurowcach. Ażurowe korytka, po pomalowaniu na kolor złoty lub zielony zyskały na szlachetności, stając się błyszcząca ozdobą pawilonu.

- Połączyliśmy w jednym obiekcie dwie wspaniałe dziedziny sztuki - architekturę oraz szlachetne rzemiosło marki YES - mówi Anna Kazecka-Włodarczyk, projektantka pawilonu.


- Zależało nam, aby pawilon był nowoczesnym i eleganckim manifestem kobiecości, czyli clou filozofii marki YES. Większość naszego zespołu stanowią pełne pomysłów i energii kobiety, dlatego byliśmy bardzo podekscytowani możliwością zaprojektowania pop-upu dla naszego klienta - dodaje Paweł Garus, współzałożyciel pracowni mode:lina.


Pierwszy pop up store marki Yes, zaprojektowany przez studio mode:lina, stanął w gdyni przed teatrem Muzycznym. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com
Pop up store marki Yes przed Teatrem Muzycznym. Fot. Patryk Lewiński, źródło: www.modelina-architekci.com

W metalowej elewacji kontenera zostały wycięte obłe kształty, w kontraście do jego ostrych krawędzi. Otwarcia zostały podkreślone złotymi ramami, podświetlanymi nocą. Całość projektu uzupełnia kamień na elewacji i zaokrąglone lustra.

- Staraliśmy się, aby elementy architektury nawiązywały do detali i form produkowanej przez Yes biżuterii. Zewnętrzne kształty pawilonu płynnie przechodzą w projekt wnętrza, stanowiąc spójną całość. Uzupełnieniem konceptu jest kolorystyka i materiały identyfikujące markę – piszą projektanci.


PROJEKT: YES urban pop-up store
INWESTOR: Biżuteria YES
LOKALIZACJA: plac Grunwaldzki 1, Gdynia
REALIZACJA: Sierpień 2022
DESIGN: mode:lina™
ZESPÓŁ PROJEKTOWY: Paweł Garus, Jerzy Woźniak, Anna Kazecka-Włodarczyk
ZDJĘCIA: Patryk Lewiński