Firmy rodzinne zajmują ważne miejsce w lokalnej przedsiębiorczości. Szacuje się, że stanowią one 70-80 procent wszystkich działających w naszym mieście przedsiębiorstw. Charakteryzuje je gdyńska tożsamość i przywiązanie do miejsca. Funkcjonują w wielu branżach. To nie tylko drobne usługi, sklepy czy restauracje, ale także duże firmy produkcyjne, kancelarie prawnicze czy praktyki lekarskie, a nawet firmy o zasięgu międzynarodowym.
Wiele osób korzysta z ich usług na co dzień, ale często nie wiedzą o ich rodzinnym charakterze. Żeby to zmienić powstał specjalny, nowy miejski facebookowy profil o nazwie Firmy Rodzinne Gdynia. Można go znaleźć pod tym linkiem. Pozwoli on poszerzyć wiedzę mieszkańców w zakresie znaczenia i aktywności tych firm. To również szansa na zapoznanie się z ich ofertą oraz często niezwykłymi historiami, a także okazja do wsparcia ich działalności, szczególnie w tym trudnym czasie.
– Rodzinne firmy budują lokalną społeczność i są wartością miasta. Warto je znać, wspierać i wiedzieć o nich więcej. Miasto od dawna inwestuje w ich potencjał i rozwój. W Gdyni działają programy wsparcia rozwoju rodzinnej przedsiębiorczości. Organizowane są również specjalne szkolenia z zakresu konkurencyjności firmy, przekazywania kompetencji czy ochrony własności intelektualnej. W tym szczególnym okresie pandemii wszyscy lokalni przedsiębiorcy także nie są pozostawieni sami sobie. Miasto oferuje im Falochron – czyli szeroki pakiet pomocowy, a w nim m.in. bezpłatne fachowe doradztwo na czas kryzysu. Nic jednak nie zastąpi grona lojalnych i stałych klientów, dlatego zachęcam do zapoznania się z gdyńskimi rodzinnymi biznesami. To gwarancja lokalności – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Na profilu regularnie pojawiają się nowe posty i zdjęcia prezentujące kolejne gdyńskie rodzinne firmy oraz opisy, jak powstały, co jest dla nich najważniejsze i jak działają. Do tej pory można było przeczytać m.in. o: Santi Diving, Mana Mana, Zakwasowni, Atelier Smaku, piekarni Pajda, firmie Cumulus, przedsiębiorcach z Hal Targowych czy zupiarni Gary na ogniu, a to dopiero początek.
Miejsce to ma jednak służyć nie tylko gdynianiom, ale też samym przedsiębiorcom. Znajdą tam informacje m.in. o ciekawych projektach dla firm rodzinnych, szkoleniach online oraz o aktualnych programach wsparcia.
Firmy Rodzinne Gdynia to także miejsce spotkań, inspiracji i szansa na nowe lokalne kontakty, tworzenie pomostu komunikacji i informacji między przedsiębiorcami. Pomoże w tym grupa Rodzinni Rodzinnym, która funkcjonuje w ramach profilu. Można do niej dołączyć tutaj. Ma ona wspierać sieciowanie i nawiązywanie kontaktów biznesowych oraz umożliwić wzajemną wymianę informacji, produktów i usług.
Profil oraz grupę tworzy Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości razem z Agencją Rozwoju Gdyni.
Opublikowano: 05.05.2020 09:00
Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)
Zmodyfikowano: 05.05.2020 09:16
Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz