Co nowego

Za nami trzeci finał Apps for Good

Fot. Saul Pop, Thomson Reuters.

Fot. Saul Pop, Thomson Reuters.

Znamy zwycięzców tegorocznego finału Apps for Good. Wyłoniono ich w gdyńskim Parku Naukowo-Technologicznym podczas trzeciej już edycji konkursu.

Apps for Good to globalna inicjatywa edukacyjna, której celem jest zmiana sposobu w jaki nauczyciele i uczniowie uczą się posługiwać technologiami oraz wykorzystują zajęcia informatyki w szkole. Poprzez udział w programie uczniowie uczą się kreatywnego myślenia, przedsiębiorczości i przede wszystkim poznają podstawy programowania tworząc swoją pierwszą aplikację mobilną. Inicjatywa, która powstała w w 2010 roku w Wielkiej Brytanii jest zarejestrowaną fundacją, której program został wprowadzony do ponad 1000 szkół i został ukończony przez przeszło 75000 uczniów na Wyspach.

W roku 2015, z inicjatywy pracowników Thomson Reuters w Gdyni, zachęconych przez Experta AFG, a jednocześnie Thomson Reuters Global Head of Design, Digital Identity Solutions Roberta Schukai, ruszyła pierwsza, pilotażowa edycja programu Apps for Good w Polsce, w której wzięli udział uczniowie z czterech gdyńskich szkół na poziomie gimnazjum oraz liceum.
W 2016/2017 i w bieżącym roku szkolnym zorganizowano kolejne edycje programu, któremu patronuje miasto Gdynia. Tegoroczną edycję otworzył wiceprezydent Bartosz Bartoszewicz. 


Zadaniem uczestników jest stworzenie idei, prototypu lub działającej aplikacji mobilnej, w niewielkich, około 4-6 osobowych grupach. W realizacji w.w celów uczniowie korzystają z dedykowanej platformy wiedzy Apps for Good, pomocy nauczycieli oraz wybranych pracowników firmy Thomson Reuters. Gdyńskim edycjom Apps for Good towarzyszą dodatkowe spotkania, których celem jest  podtrzymywanie motywacji uczniów, szkolenie ich umiejętnosci prezentacji oraz wsparcie ich pomysłów poprzez spotkania eksperckie, kiedy uczniowie przedstawiają prototypy swoich projektów pracownikom Thomson Reuters, którzy poddają je ocenie i  weryfikacji oraz przekazują sugestie i porady.

LISTA ZWYCIĘZCÓW III FINAŁU APPS FOR GOOD:

1. Nagroda i Nagroda Publiczności – aplikacja SCAN.IT 17 LO w Gdyni

Helena Ukleja-Chabros
Oliwia Winiarska

2. Nagroda aplikacja CureHelper

Kacper Borek
Jakub Stachowski
Jakub Wiszecki
Mateusz Mordecki
Mateusz Bonalski

3. Nagroda - aplikacja PC & net Helper

Szymon Rosztajn
Michał Szymański

4. Nagroda – wyróżnienie dla najmłodszych uczestników programu Apps For Good

Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Czesława Miłosza in Siemianice


Gratulujemy!

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 29.05.2018 10:00
  • ikona

    Autor: Arleta _Bolda-Górna (a.bolda-gorna@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 29.05.2018 10:37
  • ikonaZmodyfikował: Arleta Bolda-Górna
ikona

Najnowsze