Co nowego

Gdyńskie obiekty turystyczne stawiają na bezpieczeństwo

Te bardzo różne od siebie obiekty hotelowe łączy bliskość morza, fot. mat.prasowe

Te bardzo różne od siebie obiekty hotelowe łączy bliskość morza, fot. mat.prasowe

Przedstawiamy dwa kolejne gdyńskie hotele, będące członkami Gdyńskiej Rady Turystycznej. Priorytetem w ich działalności jest obecnie bezpieczeństwo gości i uczestników wydarzeń i imprez organizowanych w hotelu. Obydwa otrzymały Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej - „Obiekt bezpieczny higienicznie”. To Courtyard Gdynia Waterfront i Willa Lubicz.

Courtyard Gdynia Waterfront ****

Hotel Courtyard Gdynia Waterfront wpisał się już w nadmorski krajobraz Gdyni. Jego usytuowanie sprawia, że z większości hotelowych pokoi rozpościera się wspaniały widok na morze. Wystarczy przejść 300 metrów, by znaleźć się przy śródmiejskiej plaży, gdzie spacerem można dość aż do granic Gdyni, do Orłowa. To jeden z największych gdyńskich hoteli - ma do dyspozycji gości aż 200 pokoi, restaurację i znakomitą przestrzeń do organizowania konferencji i innych wydarzeń. Centrum konferencyjne to 9 sal. Łącznie to 1100 metrów kwadratowych powierzchni z osobnym wejściem. Sale konferencyjne wyposażone są w profesjonalny sprzęt audiowizualny i posiadają przeszklenia. Zapewnia to dostęp do dziennego światła, który klienci bardzo sobie cenią, ponieważ nie powoduje to zmęczenia oczu, jak w przypadku sal ze sztucznym oświetleniem. Największa z nich pomieści ponad 500 osób. Dech zapiera piękny, panoramiczny widok na morze, a dodatkowym jej atutem jest prywatny taras widokowy. Znajdujące się tuż obok stylowo zaprojektowane foyer, perfekcyjnie sprawdza się jako przestrzeń wystawiennicza. Po każdym wydarzeniu w centrum konferencyjnym wyposażenie sal oraz sprzęt konferencyjny jest dezynfekowany. Przestrzeń konferencyjna wyposażona jest w dystrybutory płynu dezynfekującego i jest ona w całości okresowo dezynfekowana lampami UV-C lub ozonowana. W hotelu można zorganizować imprezę na taką liczbę osób, jaka jest określona w aktualnych regulacjach prawnych. Hotel deklaruje też organizację spotkań online i konferencji hybrydowych.

W hotelu do dyspozycji gości jest centrum fitness, bar oraz restauracja. Dzięki zapleczu gastronomicznemu, wyposażonemu w najwyższej jakości sprzęt, hotel oferuje posiłki na każdą okazję.

W czasie, gdy bezpieczeństwo gości jest kwestią najważniejszą, hotel zadbał o każdy detal:
  • W miejscach ogólnodostępnych znajdują się bezdotykowe dystrybutory oraz pojemniki z płynem dezynfekującym.
  • Dezynfekowane są wszelkie newralgiczne powierzchnie, przede wszystkim recepcja, restauracja, bar, windy oraz klamki, a goście są proszeni o zachowywanie bezpiecznego dystansu dwóch metrów.
  • W części hotelowej mogą przebywać wyłącznie osoby zakwaterowane.
  • Przy stanowiskach recepcyjnych zamontowaliśmy jako barierę ochronną szklaną osłonę.
  • Proces meldunku w hotelu został ograniczony do minimum.
  • Z windy może korzystać maksymalnie jedna osoba,za wyjątkiem osób mieszkających razem w jednym pokoju.
  • Po zakończonym pobycie gościa, każdy pokój hotelowy jest dezynfekowany.
  • Sprzątanie pokoju podczas pobytu wykonywane jest na życzenie Gościa, po uprzednim poinformowaniu recepcji hotelu.
  • Wyposażenie pokoju zostaje ograniczone do podstawowych elementów (brak suszarek).
  • Sprzęt do ćwiczeń w sali fitness jest dezynfekowany co godzinę. W pomieszczeniu umieszczone zostały również środki do dezynfekcji.
  • Na czas pandemii zrezygnowano z bufetów śniadaniowych na rzecz indywidualnego serwisu, zachowując bezpieczeństwo i stosując do obowiązującego reżimu sanitarnego.
  • W trosce o szybkie przygotowanie potraw, ograniczono liczbę dań w menu. Istnieje możliwość rezerwacji stolików i zamawiania potraw na ustaloną godzinę. Hotel zachęca do korzystania z usług room service za dodatkową opłatą.
  • W hotelu obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa poza własnym pokojem.
  • Personel hotelowy został odpowiednio przeszkolony w kwestii bezpieczeństwa i zdrowia Gości.
  • Na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem, wydzielone zostały specjalne izolatoria.

Hotel Willa Lubicz ***

Hotel Willa Lubicz należy do zupełnie innej kategorii obiektów. To kameralny hotel z 16 pokojami i 32 miejscami noclegowymi, nawiązujący wystrojem do lat trzydziestych ubiegłego wieku. Uzasadnia to data jego powstania, gdyż budynek wzniesiono w 1936 roku. Hotel znajduje się w Orłowie, które było znanym i odwiedzanym kurortem już ponad 100 lat temu. W latach 1906-1907 u stóp klifu stanął Dom Kuracyjny, mieszczący hotel i restaurację z tarasem, z którego roztaczał się piękny widok na zatokę. Te tradycje kultywuje Willa Lubicz, a zwłaszcza luksusowy Apartament Kapitański z tarasem widokowym na morze. Wszystkie pokoje wyposażone są w telewizję satelitarną, sejf, radio, telefon, mini-bar oraz zestaw herbaciano-kawowy. Każdy gość może korzystać bez ograniczeń z szybkiego Internetu, dostępnego w każdym pokoju oraz bezpłatnego, monitorowanego parkingu. Część pokoi dysponuje tarasem lub balkonem, warto więc o to zapytać w recepcji. Hotel posiada także niewielką salę konferencyjną, doskonałą na spotkania biznesowe lub kameralne warsztaty. Obsługa hotelu na życzenie klientów udostępnia niezbędny sprzęt.

Hotel Willa Lubicz jest doskonałym miejscem do spędzania wolnego czasu i wypoczynku na łonie natury. Wystarczy 7 minut drogi od hotelu, by dojść na drewniane molo, daleko wychodzące w morze, z którego widać stromy brzeg orłowskiego klifu i pobliską, wciąż czynną przystań rybacką. Niektórzy uważają, że molo w Orłowie ma wciąż przedwojenny urok i nie ma tu takich tłumów jak w Sopocie.

W celu zabezpieczenia całkowitego bezpieczeństwa hotel wprowadził następujące procedury higieniczno-sanitarne:
  • Codziennie i przed każdym przyjazdem wszystkie pokoje są intensywnie wietrzone.
  • Na każdym piętrze znajdują się pojemniki z żelem antybakteryjnym.
  • W częściach ogólnodostępnych hotelu oraz w sali śniadaniowej obowiązuje nakaz zakrywania ust i nosa.
  • Sala śniadaniowa oraz sala konferencyjna są codziennie dezynfekowane.
  • W hotelu, oprócz niezbędnego personelu, przebywać mogą jedynie osoby zameldowane.
  • Personel został przeszkolony w zakresie procedur przestrzegania zasad higieniczno-sanitarnych oraz został wyposażony w środki ochronne (rękawiczki jednorazowe i maseczki) oraz specjalistyczne środki do dezynfekcji (z atestowaną skutecznością na koronawirusa).
  • Za pranie pościeli odpowiada zewnętrzna pralnia, która stosuje środki piorące firmy Septon II, który Państwowy Zakład Higieny potwierdził jako bakteriobójczy, wirusobójczy i grzybobójczy
  • Łazienki ogólnodostępne pozbawione są suszarek nadmuchowych.
  • Aby ograniczyć obecność personelu w pokojach hotelowych do niezbędnego minimum, pokoje sprzątane są wyłącznie przed przyjazdem oraz po wyjeździe gości. Jeśli jednak ktoś życzy sobie sprzątania podczas pobytu, hotel dostosowuje się do życzeń gości.
  • Na specjalne życzenie hotel oferuje ozonowanie pokoju przed przyjazdem. Usługa ta jest bezpłatna, jednak należy zgłosić taką prośbę nie później niż na 3 dni przed planowaną datą przyjazdu. 

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 22.09.2020 12:00
  • ikona

    Autor: Grażyna Pilarczyk (g.pilarczyk@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 08.10.2020 14:41
  • ikonaZmodyfikował: Estera Grubert
ikona

Najnowsze