Co nowego

Identyfikacja graficzna gdyńskiego festiwalu doceniona

Projekt identyfikacji graficznej został wykonany prze Tofu Studio na zlecenie gdyńskiego samorządu, źródło: Behance.net

Projekt identyfikacji graficznej został wykonany prze Tofu Studio na zlecenie gdyńskiego samorządu, źródło: Behance.net

Projekt oprawy graficznej gdyńskiego festiwalu Miasto Słowa przygotowany przez TOFU Studio na zlecenie Miasta Gdynia został wyróżniony przez zajmujący się grafiką użytkową portal Behance.
 
Radości nie kryją autorzy identyfikacji wizualnej z trójmiejskiego TOFU Studio. Autorem logo i przełożeń jest Adrian Samselski, który pracował pod okiem Adama Chylińskiego.
Jeżeli chodzi o inspiracje, chcieliśmy pokazać architekturę Gdyni z motywami kojarzącymi się z kultowymi gdyńskimi lokalizacjami. A wszystko to pokazaliśmy w formie izometrycznych ilustracji. Tym bardziej obecnie jest nam miło, że projekt został wyróżniony przez największy portal promujący grafikę użytkową na świecie – mówi Daniel Naborowski.

W projekcie użyto prostych, ale nieoczywistych barw w odcieniach ciemnej zieleni, oberżyny, chłodnego beżu i szarości. Wśród elementów graficznych znalazły się gdyńskie parasolki przy plaży Śródmieście, fontanna, ale także mniej oczywiste obiekty.
Jak sami mówią, tematy związane z kulturą dodatkowo ich inspirują. Zdolni graficy na swoim koncie mają m.in. identyfikację wizualną poświęconą Sądowi Ostatecznemu Hansa Memlinga stworzoną na zamówienie Muzeum Narodowego w Gdańsku (ten projekt zdobył dwie nominacje w konkursie Hong Kong Global Design Awards), oprawę graficzną Nagrody Literackiej Gdynia i wiele więcej. Jak na młode studio, są też utytułowani. Na swoim koncie mają m.in. srebny i złoty medal amerykańskiego International Design Awards (2017, 2016), I miejsce za Kalendarz Charytatywny w przeglądzie ZoomArt (2017), złoty medal International Design Awards (2016).  

Festiwal Miasto Słowa (od zeszłego roku towarzyszący Nagrodzie Literackiej Gdynia) to spotkania z nominowanymi, a następnie laureatami nagrody, warsztaty, akcje miejskie i panele dyskusyjne nawiązujące do wątków pojawiających się w tytułach walczących o Kostki Literackie. To również spotkania z polskimi prozaikami i literatami oraz filmy i koncerty.

Projekt identyfikacji graficznej został wykonany na zlecenie gdyńskiego samorządu.

  • ikonaOpublikowano: 26.04.2019 11:02
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.04.2019 11:14
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze