Co nowego

O designie w biznesie – Gdynia kreatywna po raz piąty

Warsztaty w ramach projektu Gdynia kreatywna 5 odbywają się w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości // fot. Magdalena Czernek

Warsztaty w ramach projektu Gdynia kreatywna 5 odbywają się w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości // fot. Magdalena Czernek

Jak tworzyć innowacyjne produkty? Z których narzędzi korzystać podczas pracy kreatywnej? Czym jest Design thinking? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań poznają uczestnicy 5. edycji projektu Gdynia kreatywna. Ruszyła ona w piątek 22 listopada i potrwa dwa dni. W tym czasie w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości uczestników czeka intensywna praca, dzięki której dowiedzą się, jak poprzez design zbudować przewagę konkurencyjną firmy.

Projekt Gdynia kreatywna jest skierowany do gdyńskich przedsiębiorców, freelancerów, projektantów, osób planujących założenie własnej firmy oraz dla tych, którzy po prostu szukają inspiracji. Właśnie rozpoczęła się piąta edycja tego wydarzenia. Tym razem w formie warsztatów. Ich tematem przewodnim jest design w biznesie.

Warsztaty organizujemy po raz pierwszy, bo każda z edycji przybierała inną formę. Mieliśmy konferencje, biznesowe randki, wystawy czy pokazy mody ulicznej. Jak widać formuła się sprawdza. Mamy 25 freelancerów, designerów na sali, którzy są podzieleni na pięć grup. Przez dwa dni będą pracowali nad projektem, który być może kiedyś w Gdyni wdrożymy. Myślę, że zwieńczeniem projektu będą genialne pomysły – mówi Magdalena Urban z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.



Podczas zajęć uczestnicy poznają cały proces tworzenia innowacyjnego produktu czy usługi - od zbadania potrzeb klientów, poprzez tworzenie koncepcji, prototypowanie, aż do aspektów prawnych i strategicznych. Dowiedzą się także, jakie narzędzia są niezbędne do kreatywnej pracy oraz na co zwrócić uwagę i z kim współpracować, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. To wszystko pozwoli im zapoznać się z koncepcją tego, jak poprzez design zbudować przewagę konkurencyjną firmy.

W tajniki wiedzy o tym, jak design wpływa na sukces firmy, uczestników wprowadzają projektanci i strategowie z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu innowacyjnych produktów i usług ze studia projektowania wzornictwa maradDesign: prof. Marek Adamczewski, Alicja Wianecka i Julia Dosiak. Przekazywane przez nich informacje oparte są na prostej i uniwersalnej metodzie design thinking, która pozwala na zastosowanie designu zarówno w dużych, jak i niewielkich przedsięwzięciach.

Na rynku najtańszy może być tylko jeden. Cała reszta osób, które chcą się wybić w biznesie, musi konkurować innymi wartościami. Design jest jedną z nich. To przede wszystkim kreowanie nowych usług czy produktów, które będą odpowiadały na potrzeby użytkowników. I tego uczymy naszych uczestników, żeby spojrzeli na to, kto tak naprawdę będzie odbiorcą ich biznesu i w jaki sposób mogą na te potrzeby odpowiedzieć – mówi Alicja Wianecka, projektantka wzornictwa maradDesign.

Dla przedsiębiorców i freelancerów biorących udział w projekcie taka wiedza jest bezcenna i, jak podkreślają, na pewno zaowocuje w przyszłości.

Zdecydowałem się wziąć udział w warsztatach, bo od niedawna jestem przedsiębiorcą i zainteresował mnie temat design thinking. Wszystko ze względu na to, że potrzebuję inspiracji do tego, żeby szybciej rozwinąć swoją firmę. Zajęcia są bardzo fajne. Na początku zostaliśmy zaznajomieni ze wszystkim, co będziemy robić. To bardzo ciekawe rzeczy i myślę, że będą pomocne w praktyce – mówi Bartek Zarzycki, przedsiębiorca, uczestnik warsztatów.

fot. Magdalena Czernek

Pierwszego dnia warsztatów, w piątek 22 listopada, uczestnicy dowiedzieli się więcej na temat designu w biznesie. Dowiedzieli się też więcej o tym, czym są briefy i kosztorysy i jak odpowiadają na potrzeby użytkowników. Nie ominęła ich też praca zespołowa, w której tworzyli pomysły na różnego rodzaju kreatywne produkty.

W sobotę, 23 listopada, tematami zajęć będą: design jako element rozwojowy w firmie oraz trudne decyzje – czyli rozwój usługi, testowanie i weryfikacja. Zespoły projektowe stworzą także prototypy swoich produktów i zaprezentują swoje projekty.

Organizatorami i partnerami projektu Gdynia kreatywna są: miasto Gdynia, Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, Gdyński Inkubator Przedsiębiorczości, maradDesign oraz Fundacja Gospodarcza.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 22.11.2019 16:20
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 22.11.2019 16:20
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Najnowsze