Co nowego

Rowery do zadań specjalnych!

Nowe rowery e-cargo można wykorzystać np. do przewozu towarów i drobnych dostaw, fot. Lechosław Dzierżak

Nowe rowery e-cargo można wykorzystać np. do przewozu towarów i drobnych dostaw, fot. Lechosław Dzierżak

06.11.2018 r.

Od teraz przewożenie dodatkowych kilogramów po Gdyni będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek – w mieście pojawiły się rowery cargo, które można wypożyczyć i przetestować na przykład w codziennej działalności własnej firmy. Wszystkie z nich pozwalają na poruszanie się ze wspomaganiem elektrycznym, a korzystać z nich można bezpłatnie!

Z towarami? Z dzieckiem? Z dodatkowym bagażem? Nie ma problemu - rusza wyjątkowy projekt, który ma przekonać gdynian, że nie ma takich rzeczy, których… nie da się przewieźć rowerami. Gdynia kupiła 10 elektrycznych rowerów towarowych, tzw. e-cargo bikes, z których będą korzystać gdyńscy przedsiębiorcy. Wszystko dzięki dofinansowaniu z unijnego projektu CoBiUM (Cargo Bikes in Urban Mobility) z programu Interreg Południowy Bałtyk.

Czasu na przetestowanie i przekonanie się do nowych rowerów będzie sporo, bo każdy zainteresowany może wypożyczać je od miasta na okres sięgający do 28 dni kalendarzowych.



Nowa technologia to także nowe możliwości – stąd długa lista zastosowań dla nowych pojazdów. Roweru towarowego można użyć m.in. do:

  • przewozu towaru między filiami
  • dostaw (maksymalnie do 100 kg w zależności od modelu)
  • transportu na tzw. pierwszej i ostatniej mili
  • realizacji zamówień
  • promocji swojej działalności

W Gdyni czeka na chętnych kilka różnych typów rowerów, które różnią się budową, przeznaczeniem i kształtem przestrzeni towarowej. Oto rowery, którymi dysponujemy:

Rower 2-kołowy z zamykaną skrzynią towarową (Babboe City-E Cargo)

Babboe City-E Cargo

  • wymiary: 255 x 65 x 110 cm (dł. x szer. x wys.)
  • ładowność skrzyni: do 80 kg
  • ładowność bagażnika: do 20 kg
  • napęd elektryczny + 7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

Rower 2-kołowy z otwartą skrzynią towarową (Babboe City-E)

Babboe City-E

  • wymiary: 255 x 65 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 80 kg
  • ładowność bagażnika: do 20 kg
  • napęd elektryczny +7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

Rower 3-kołowy z otwartą skrzynią towarową (Babboe Big-E)

Babboe Big-E

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny +7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

Rower 3-kołowy z otwartą skrzynią towarową i otwieraną ścianą przednią (Babboe Dog-E)

Babboe Dog-E

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny + 7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock

 

Rower 3-kołowy z zamykaną skrzynią towarową (Babboe Transporter-E)

Babboe Transporter-E

  • wymiary: 217 x 88 x 110 cm
  • ładowność skrzyni: do 100 kg
  • ładowność bagażnika: do 25 kg
  • napęd elektryczny + 7-biegowa przerzutka
  • zasięg: 40-60 km - rzeczywisty zasięg zależy od poziomu naładowania akumulatora, ciśnienia w oponach, stanu nawierzchni drogi, ukształtowania terenu oraz stylu jazdy
  • zapięcie typu o-lock
Różne przestrzenie bagażowe rowerów, fot. Lechosław Dzierżak
 
Jak je wypożyczyć? To proste, w łatwy sposób można dopełnić niezbędnych formalności. Wystarczy wysłać wiadomość e-mail na adres kontakt@mobilnagdynia.pl, który będzie zawierał nazwę i adres firmy, planowany termin wzięcia roweru w użyczenie oraz przybliżoną trasę, po której będzie jeździł rower lub wypełnić formularz rezerwacyjny.

W ciągu dwóch dni roboczych organizatorzy skontaktują się z zainteresowanymi. Sam rower można odebrać i zwrócić w umówionym punkcie w centrum Gdyni, od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-15:00. Dodatkowo do roweru wydawane jest dodatkowe wyposażenie, które ułatwia jego eksploatację (m.in. dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, ładowarka do baterii czy pokrowiec). Wypożyczającemu zostanie udzielony krótki instruktaż z użytkowania i eksploatacji roweru.

Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych

  • Nowe rowery e-cargo już w Gdyni, fot. Lechosław Dzierżak
  • Nowe rowery e-cargo już w Gdyni, fot. Lechosław Dzierżak
  • Nowe rowery e-cargo już w Gdyni, fot. Lechosław Dzierżak
  • Nowe rowery e-cargo już w Gdyni, fot. Lechosław Dzierżak