Co nowego

Rusz się i #zostańwdomu

fot. pexels.com

fot. pexels.com

25.03.2020 r.

Przed kilkoma dniami świętowaliśmy początek kalendarzowej wiosny. Dłuższe dni i częściej wychodzące zza chmur słońce sprawiają, że w wielu z nas budzi się chęć do podjęcia ulubionych aktywności fizycznych. Jak zapewnić sobie ruch, pozostając jednocześnie w domu? Z pomocą przychodzi Gdyńskie Centrum Sportu, instruktorka zumby Monika Tran Van i kilka prostych ćwiczeń dla każdego.

W zdrowym ciele zdrowy dych. Gdynianie doskonale o tym wiedzą ochoczo uczestnicząc w imprezach sportowych, korzystając z ogólnodostępnej infrastruktury lub po prostu aktywnie spędzając czas. Jednak zamknięte na czas epidemii obiekty sportowe czy siłownie zewnętrzne, a także konieczność zostania w domach sprawiają, że trudno podjąć ulubione aktywności fizyczne.

Na Gdynia.pl niezmiennie zachęcamy mieszkańców naszego miasta do pozostania w domach. W tym wyjątkowym okresie wspieramy ich m.in. kulturalnymi rekomendacjami – polecamy książki, audiobooki, słuchowiska czy dostępne on-line spektakle teatralne. Teraz, dla tych, którzy marzą o odrobinie wysiłku fizycznego, przygotowaliśmy kilka prostych ćwiczeń, które z pewnością rozruszają nasze mięśnie. Za treningi odpowiedzialni są: instruktorka Monika Tran Van oraz Gdyńska Szkoła Sportowa.

Zaczynamy od układów ćwiczeń przygotowanych przez Monikę Tran Van, trenerkę znaną gdynianom m.in. z organizowanego przez Gdyńskie Centrum Sportu cyklu spotkań „Gdyńskie Poruszenie”, każdy zainteresowany możne poćwiczyć zumbę, jogę czy pilates pod okiem profesjonalnych trenerów.


Na starcie – coś dla najmłodszych i ich rodziców. Prosty, ale dynamiczny układ do wspólnego, rodzinnego ćwiczenia.




Teraz coś dla nieco starszych – połączenie tańca i fitnessu. Odstresowujący układ, który poprawia krążenie, z pewnością pomoże rozruszać i rozgrzać zastane mięśnie.



Do wspólnej aktywności zapraszamy również seniorów! Ten nieco spokojniejszy układ pozwoli na udział osobom w każdym wieku.




Innego rodzaju ćwiczenia przygotowała Gdyńska Szkoła Sportowa. W nagraniu instruktor pokazuje nie tylko jak je wykonać, ale także na co zwracać uwagę, by nie popełniać typowych błędów, które zamiast nam pomóc, mogą tylko zaszkodzić.



Warto w najbliższym czasie zostać w domu, ale warto też zażyć trochę ruchu. Z powyższymi filmami możemy z pewnością to połączyć.