Co nowego

Ryneczek w Orłowie zyska nowe oblicze

Projekt szyldu/mat. Stowarzyszenia Traffic Design

Projekt szyldu/mat. Stowarzyszenia Traffic Design

Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Ryneczek w Orłowie ma niewątpliwie duszę, ale jego estetyka razi. Projektanci ze Stowarzyszenia Traffic Design wzięli go na warsztat, nadając elewacji frontowej nowe oblicze. Stworzyli również przewodnik dla przedsiębiorców, który ma na celu uporządkowanie warstwy wizualnej przestrzeni placu Górnośląskiego. Wszystko w ramach projektu „Re:design – targowisko Orłowo”.

Targowisko miejskie to przestrzeń, która rządzi się innymi prawami niż ulice centrum miasta. Orłowianie z najbliższej okolicy cenią rynek na placu Górnośląskim za zaopatrzenie, świeżość i wysoką jakość produktów. Ryneczek ma niewątpliwie duszę, ale jego estetyka razi. Jest jaskrawo i chaotycznie. 
Projektanci Stowarzyszenia Traffic Design wzięli to miejsce na warsztat, chcąc nadać jego elewacji całkiem nowe oblicze. Estetyczną metamorfozę przejdzie elewacja frontowa targowiska, widoczna z jednej z ważniejszych arterii dojazdowych miasta – za pomocą systemowej instalacji uspójnione zostaną szyldy widoczne od ulicy Wielkopolskiej.
 
Bardzo się cieszymy, że młodzi ludzie ze Stowarzyszenia Traffic Design wzięli na warsztat nasze Targowisko w Gdyni Orłowie. Nowe szyldy dla przedsiębiorców będą świetnym przykładem piękna w mieście dla Gdyni i całej Polski. Mamy nadzieję, że nowy front Targowiska spodoba się odwiedzającym tak samo jak nam. – mówi Ireneusz Karpluk, prezes Gdyńskich Pasaży Handlowych.

Dodatkowo zespół grafików przygotował dla użytkowników boksów dedykowany poradnik szyldowy z opisem zastosowanych krojów pisma i praktycznymi poradami, jak prawidłowo umieszczać informacje wizualne. Poradnik można znaleźć na stronie trafficdesign.pl oraz https://cutt.ly/poradnik_targowisko

Wybraliśmy font dostępny w wolnej domenie, dlatego kupcy będą mogli korzystać z niego bez obaw o naruszanie praw autorskich. Mamy nadzieję, że użytkownicy będą chętnie go używać, co pozytywnie wpłynie na wygląd także wewnętrznej części targowiska. – mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.

Efekty będzie można zobaczyć już wkrótce.

To kolejne działanie stowarzyszenia na rzecz lokalnych przedsiębiorców i małego biznesu. W ostatnich latach Traffic Design zrealizowało kilkadziesiąt szyldów dla rzemieślników w różnych miastach w Polsce.

Projekt jest realizowany w ramach otwartego miejskiego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku. Na cele realizacyjne zadania przyznano kwotę 50 000,00 zł dla projektu „Re:design – targowisko Orłowo” zgłoszonego przez Stowarzyszenie Traffic Design oraz 50 000,00 zł dla projektu „Interaktywne projekty artystyczne na plaży Gdynia Orłowo” zgłoszonego przez Fundację Mozi.

Źródło: mat. pras. Stowarzyszenia Traffic Design

  • ikonaOpublikowano: 22.11.2019 15:00
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.11.2019 14:11
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona

Zobacz także

Najnowsze