Co nowego

Szyldy i witryny na szóstkę!

I Miejsce w kategorii witryn zajęło Bistro ŚródmieścieIch szyldy i witryny powinny być wzorem do naśladowania. 3 marca 2014 r. poznaliśmy zwycięzców pierwszej edycji konkursu organizowanego przez plastyka miejskiego Gdyni. Jego cel jest jasny - poprawa wyglądu i estetyki naszych ulic, a przy okazji pokazanie kierunku, w którym zmiany powinny iść.
 

Pierwsze miejsce zarówno w kategorii „szyld" jak i „witryna" zdobyło bistro Śródmieście, mieszczące się przy ulicy Mściwoja 9. Jak przyznaje Jacek Piątek, plastyk miejski, kierowana przez niego komisja wystawiła najwyższe noty "za styl, prostotę, konsekwencję i spójność wszystkich elementów aranżacji witryny oraz prostotę, minimalizm, elegancję, zastosowaną technologię, kompozycję i czcionkę szyldu, która najlepiej wpisuje się w modernistyczny charakter Śródmieścia."

I Miejsce w kategorii witryn zajęło Bistro Śródmieście, fot. Michał Kowalski 

I miejsce w kategorii szyldy zajęło Bistro Śródmieście I miejsce w kategorii szyldy zajęło Bistro Śródmieście, fot. Michał Kowalski

To chyba nie jest przypadek, że drugie miejsce za szyld także zdobyła mała restauracja, czyli bistro Anatol przy ul. Starowiejskiej 14. "Zauroczył nas dowcipny cytat estetyki z lat 60-tych oraz harmonia współistnienia szyldu z architekturą budynku" - mówi Jacek Piątek. Z kolei elegancja, subtelność i indywidualny charakter przekazu to domena pracowni krawieckiej Wiśniewski, przy ulicy Starowiejskiej 25, która zdobyła trzecie miejsce w tej kategorii.

II miejsce w kategorii szyldy zajęło Bistro „Anatol”, fot. Michał Kowalski II miejsce w kategorii szyldy zajęło Bistro „Anatol”

III miejsce w kategorii szyldy zajęła pracownia krawiecka III miejsce w kategorii szyldy zajęła pracownia krawiecka

"Na takie okno to aż miło okiem rzucić" - można powiedzieć, przyglądając się najładniejszym witrynom w Gdyni. Oprócz wspomnianego zwycięzcy bistro Śródmieście, drugie miejsce zajęła piekarnio-cukiernia Le Bonjour z ul. Świętojańskiej 62, za stworzenie niemalże teatralnej, kilku planowej, ciekawej ekspozycji, nawiązującej stylistycznie do działalności. Trzecie miejsce zajął butik Sandro przy ul. Świętojańskiej 33, jako przykład umiejętnego zaaranżowania niewielkiej witryny sklepowej, która jest odpowiednio zakomponowana i oświetlona.

II miejsce w kategorii witryn zajęła piekarnio-cukiernia Le Bonjour s.c., fot. Michał Kowalski II miejsce w kategorii witryn zajęła piekarnio-cukiernia Le Bonjour s.c

Zwycięzcy otrzymali nagrody w wysokości 2.500 zł za zajęcie 1-szego miejsca, 1.800 zł za 2-gie miejsce i 1.000 zł za 3-cie. Natomiast osoby zgłaszające propozycje zdobyły nagrody rzeczowe - albumy, bilety wstępu do kina i innych instytucji kultury w mieście.


Konkurs "Najlepszy szyld i najciekawiej zaaranżowaną witrynę sklepową" odbył się w Gdyni po raz pierwszy i okazał się strzałem w dziesiątkę. Zgłoszono blisko 90 propozycji. Sporą ich część można obejrzeć na wystawie. 35 fotografii prezentowanych jest w Gdynia InfoBox (ul. Świętojańska 30) do 13 marca 2014 r.

III miejsce w kategorii witryn zajął  butik „Sandro”, fot. Michał Kowalski Rozstrzygnięcie konkursu na Najlepszy szyld i witrynę sklepową, fot. Michał Kowalski

Rozstrzygnięcie konkursu na

Konkurs odbył się pod patronatem prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka. Prace oceniała komisja w składzie:
1) Jacek Piątek - Plastyk Miasta - Przewodniczący Komisji;
2) Anna Grabowska - scenograf - projektant;
3) Jacek Friedrich - Dyrektor Muzeum Miasta Gdyni;
4) Jacek Wielebski -Traffic Design;
5) Renata Stelmach - Naczelnik Wydziału Architektoniczno - Budowlanego;
6) Karin Moder - Z- ca Naczelnika Wydziału Kultury;
7) Robert Hirsch- Miejski Konserwator Zabytków;
8) Tomasz Banel - Naczelnik Wydziału Polityki Gospodarczej i Nieruchomości;
9) Marek Karzyński - Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego;
10) Maura Zaworska-Błaszkiewicz - Kierownik Biura Ogrodnika Miasta.

Wręczenie nagród było także okazją do dyskusji i podsumowania jakość przestrzeni publicznej w Gdyni w kontekście informacji reklamowej. Uczestnikami spotkania byli między innymi Elżbieta Dymna i Marcin Rutkiewicz z Fundacji Sztuki Zewnętrznej z Warszawy, autorzy publikacji "Polski outdoor-reklama w przestrzeni publicznej". W panelu dyskusyjnym głos zabrali również: Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, plastyk miejski Sopotu, plastyk miejski Gdańska Michał Szymański oraz architekci Zbigniew Reszka, Andrzej Andrzejewski, Adam Szpecht i Andrzej Samól.

Rozstrzygnięcie konkursu na  Rozstrzygnięcie konkursu na

Debata o estetyce miasta moderowana przez Plastyka Miejskiego Jacka Piątka, fot. Michał Kowalski Debata o estetyce miasta moderowana przez Plastyka Miejskiego Jacka Piątka, fot. Michał Kowalski

Laureaci I edycji konkursu na Najlepszy szyld i witrynę sklepową, fot. Michał Kowalski

fot. Michał Kowalski

  • ikonaOpublikowano: 04.03.2014 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze