Co nowego

Zapytaj grafika. Nowy cykl Centrum Designu

Plansza graficzna z napisem

Pierwszym gościem całego cyklu przygotowanego przez Centrum Designu w Gdyni będzie Patryk Hardziej, mat. prasowe

12.10.2020 r.

Punkt obowiązkowy dla grafików, projektantów graficznych i tych, którzy dopiero zamierzają się nimi stać. O tym, jak wygląda branża graficzna, opowie Patryk Hardziej – gdynianin, którego projekty są wykorzystywane na całym świecie. To początek nowego cyklu spotkań online, które będzie organizować gdyńskie Centrum Designu.


Już w czwartek, 22 października o 17:00 będzie można posłuchać najzdolniejszego gdyńskiego grafika młodego pokolenia – Patryka Hardzieja. Godzinna rozmowa online z podtytułem „Myśl jak projektant” to jednocześnie początek całego cyklu „Grafika”, który przygotowuje Centrum Designu w Gdyni wspólnie z Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym Gdynia.

Jaka jest różnica między grafikiem a projektantem graficznym? Czym jest myślenie projektowe i jakie ma zastosowanie w branży graficznej? Jakie kompetencje należy posiadać i jak je udoskonalać? To pytania, które nurtują młodych twórców, a odpowiedzi na nie będzie można poszukać razem z Patrykiem Hardziejem. Spotkanie jest przeznaczone zarówno dla aktywnych grafików i projektantów, jak i dla osób początkujących lub dopiero rozważających kształcenie się w tym kierunku.

Rozmowa będzie też możliwością skorzystania z szeregu cennych porad i bliższego poznania tajników warsztatu pracy w branży kreatywnej, m.in. prześledzenia całej drogi od zlecenia do realizacji. Uczestnicy dowiedzą się też, co w branży graficznej zmieniła pandemia koronawirusa.

Organizatorem spotkania online jest Centrum Designu. Patronami medialnymi całego cyklu są Grafmag, Print Control, STGU, Linia i Formy. Aby wziąć udział, trzeba wcześniej się zarejestrować pod tym linkiem w portalu Evenea.

O Patryku Hardzieju


Projektant graficzny, ilustrator, researcher. Wykładowca na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, założyciel kursów „Sztuka Projektowania” i Fundacji Karola Śliwki. W swojej pracy skupia się na projektach z zakresu brandingu, logotypach, komunikacji wizualnej oraz projektach artystycznych.

Autor książki „CPN – Znak, identyfikacja, historia”. Pomysłodawca i kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych nagrodzonej Projektem Roku STGU (2016) oraz prezentowanej w sześciu krajach. Autor projektów „Oldschoollogo”, „Polskie Znaki Graficzne” oraz identyfikacji wizualnej PPNT Gdynia | Centrum Designu.

Współpracował do tej pory między innymi z Amnesty International, British Airways, BMW, Costa Coffee, Pepsi, Mini, E.Wedel, New Scientist Magazine, Bertagnolli, Mondadori Libri, Narodową Galerią Sztuki Zachęta, Centrum Designu, Muzeum Emigracji w Gdyni, a także Ministerstwem Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Nowej Zelandii.
Jest założycielem działającego w Gdyni Hardziej Studio.