Do 16. edycji konkursu zgłosiło się 234 przedsiębiorczych studentów z pomysłami na biznes. Zgłoszenia dotyczyły: gastronomii – 28, turystyki, rekreacji, sportu i rozrywki – 27, ICT – 24, designu, projektowania i sztuki – 23, reklamy, promocji, mediów – 20, edukacji, szkoleń, oświaty – 20, opieki medycznej – 20, inżynierii, automatyki i robotyki – 12, ochrony środowiska –11, motoryzacji i transportu – 10, multimediów – 8, pośrednictwa, doradztwa finansowego i ubezpieczeń – 7, biotechnologii – 6 i innych – 18. Podsumowując 174 z nich dotyczyły sektora usług, 24 branży handlowej i 36 produkcyjnej.
Do drugiego etapu konkursu „Gdyński Biznesplan” zakwalifikowały się wszystkie osoby. Dzięki temu miały one możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach oraz konsultacjach z ekspertami. Wszystko po to, aby swój pomysł mogły odpowiednio ubrać w słowa oraz liczby.
Teraz przyszedł czas na to, aby złożyć gotowy, dobrze przemyślany biznesplan w formie papierowej i na nośniku CD. Termin mija 30 marca.
Konkursowe biznesplany można składać osobiście lub drogą pocztową w następujących miejscach:
• Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości,
ul. 10 Lutego 24, 81-364 Gdynia, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 lub
• Urząd Miasta Gdyni, Kancelaria Ogólna,
al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-17.00
z dopiskiem na kopercie: Konkurs „Gdyński Biznesplan 2018".
W przypadku wysyłki pocztą decyduje data stempla pocztowego – nie późniejsza niż 30 marca.
Ogłoszenie listy uczestników konkursu zakwalifikowanych do 3. etapu nastąpi do 11 kwietnia. Wtedy swój biznesplan trzeba będzie zaprezentować na spotkaniu z jury konkursu. Zwycięski projekt ogłoszony zostanie 4 czerwca podczas oficjalnej gali finałowej. Na laureata czekać będzie 30 tysięcy złotych i inne cenne nagrody.
Konkurs ma charakter ogólnopolski i organizowany jest nieprzerwanie od 2003 roku. Skierowany jest do przedsiębiorców – przyszłych lub już funkcjonujących. Jego główny cel to pomoc tym, którzy odkryli w sobie ducha przedsiębiorczości, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mają pewne braki w przygotowaniu do własnego biznesu, nie posiadają własnego kapitału lub myślą o rozwoju prowadzonej firmy. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Łącznie w dotychczasowych edycjach wzięło udział 5760 osób, które zgłosiły w sumie 5493 projekty.
Głównym zadaniem nowej formuły konkursu jest kształtowanie i wspieranie postaw aktywnych i przedsiębiorczych wśród studentów, których projekty biznesowe rokują powodzenie rynkowe.
Konkurs nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogą się osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci muszą założyć lub przenieść swoją działalność do Gdyni.
Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, Thomson Reuters oraz RADMOR.
Konkurs można śledzić na Facebooku.
Opublikowano: 14.03.2018 08:00
Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)
Zmodyfikowano: 15.03.2018 09:05
Zmodyfikował: Marta Jaszczerska