Uwaga! Od soboty 24 października cała Polska staje się strefą czerwoną, będą również obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa. W przestrzeni publicznej zasłoń usta i nos.

Uwaga! Od soboty 24 października cała Polska staje się strefą czerwoną, będą również obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa. W przestrzeni publicznej zasłoń usta i nos.

DLA MIESZKAŃCÓW

Otwieramy urząd dla mieszkańców

Zmienią się zasady funkcjonowania budynku Urzędu Miasta Gdyni przy al. Piłsudskiego (na zdjęciu) oraz przy ul. 10 Lutego, fot. Przemysław Kozłowski

Zmienią się zasady funkcjonowania budynku Urzędu Miasta Gdyni przy al. Piłsudskiego (na zdjęciu) oraz przy ul. 10 Lutego, fot. Przemysław Kozłowski

22.05.2020 r.

Już od 1 czerwca mieszkańcy będą mogli załatwić więcej spraw bezpośrednio w Urzędzie Miasta, korzystając z obsługi na parterze po dokonaniu wcześniejszej rezerwacji. Zgodnie z prawem gdyński magistrat będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi. Na czas ograniczeń pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej zostaną wykorzystane na miejsce spotkań z interesantami.

Reagujemy na znoszenie kolejnych obostrzeń związanych z pandemią i przygotowujemy urząd do przyjęcia mieszkańców. Zgodnie z rządowymi wytycznymi, od 1 czerwca Urząd Miasta Gdyni będzie gotowy do bezpośredniej obsługi interesantów na parterze budynku magistratu.

- Szybko dostosowaliśmy się do warunków pandemii i w ostatnich tygodniach obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała bardzo sprawnie. Jednocześnie wiemy, że istnieją szczególne sytuacje, w których mieszkańcom szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Zadbamy o środki ochrony i zorganizujemy miejsce w budynku tak, aby bezpiecznie przyjąć jak największą liczbę interesantów - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Wizyty będą prowadzone w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz Wydziale Dochodów. Udostępniony zostanie też oddział banku mieszczący się w budynku urzędu. Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, więc wciąż będzie możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu. Wrzutnie są czynne całodobowo, przez 5 dni w tygodniu (poniedziałek-piątek).

Aby organizacja przebiegała sprawnie, miasto wkrótce uruchomi infolinię i kalendarz na stronie www.gdynia.pl, które pozwolą na wcześniejsze umówienie spotkania.

Swoje sprawy urzędowe będzie mogło jednocześnie załatwiać tylu mieszkańców, ile funkcjonuje stanowisk obsługi. Określa to Rozporządzenie Rady Ministrów z 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.

Mieszkańcy nie będą mieć dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek będą spotykać się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości umówienia się w celu załatwienia określonych spraw wraz z numerami telefonów do poszczególnych komórek zostaną opublikowane w najbliższym czasie.