
Zmienią się zasady funkcjonowania budynku Urzędu Miasta Gdyni przy al. Piłsudskiego (na zdjęciu) oraz przy ul. 10 Lutego, fot. Przemysław Kozłowski
22.05.2020 r.
Reagujemy na znoszenie kolejnych obostrzeń związanych z pandemią i przygotowujemy urząd do przyjęcia mieszkańców. Zgodnie z rządowymi wytycznymi, od 1 czerwca Urząd Miasta Gdyni będzie gotowy do bezpośredniej obsługi interesantów na parterze budynku magistratu.
- Szybko dostosowaliśmy się do warunków pandemii i w ostatnich tygodniach obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała bardzo sprawnie. Jednocześnie wiemy, że istnieją szczególne sytuacje, w których mieszkańcom szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Zadbamy o środki ochrony i zorganizujemy miejsce w budynku tak, aby bezpiecznie przyjąć jak największą liczbę interesantów - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.
Wizyty będą prowadzone w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz Wydziale Dochodów. Udostępniony zostanie też oddział banku mieszczący się w budynku urzędu. Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, więc wciąż będzie możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu. Wrzutnie są czynne całodobowo, przez 5 dni w tygodniu (poniedziałek-piątek).
Aby organizacja przebiegała sprawnie, miasto wkrótce uruchomi infolinię i kalendarz na stronie www.gdynia.pl, które pozwolą na wcześniejsze umówienie spotkania.
Swoje sprawy urzędowe będzie mogło jednocześnie załatwiać tylu mieszkańców, ile funkcjonuje stanowisk obsługi. Określa to Rozporządzenie Rady Ministrów z 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Mieszkańcy nie będą mieć dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek będą spotykać się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta, przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości umówienia się w celu załatwienia określonych spraw wraz z numerami telefonów do poszczególnych komórek zostaną opublikowane w najbliższym czasie.
Opublikowano: 22.05.2020 15:20
Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)
Zaktualizowano: 07.09.2020 14:33
Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski