DLA MIESZKAŃCÓW

Zadzwoń i skorzystaj z pomocy psychologicznej

Zadzwoń i skorzystaj z pomocy psychologicznej // fot.pixabay.com

Zadzwoń i skorzystaj z pomocy psychologicznej // fot.pixabay.com

17.04.2020 r.

Każdy inaczej radzi sobie z izolacją w domu, oderwaniem od środowiska pracy lub szkoły czy utrudnionym kontaktem z częścią rodziny. Stan epidemii często wystawia naszą wytrzymałość na próbę. Dlatego warto skorzystać z telefonów wsparcia psychologicznego, działających w Gdyni dla mieszkańców.

– Odpowiedzialność za zdrowie własne i innych wymaga od nas pozostania w domach, jeśli tylko jest to możliwe, nie zawsze jest to jednak łatwe. Jak każda nowa, ale też wymuszona sytuacja i ta może wiązać się z dyskomfortem. W trosce o mieszkańców działają linie telefoniczne, pod którymi czekają specjaliści, psychologowie – warto z nimi porozmawiać – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Pomoc w kryzysie psychicznym – zadzwoń: 58 622 22 22

Przez całą dobę, pod numerem telefonu 58 622 22 22 specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej udzielają wsparcia osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży znajdującym się w kryzysie psychicznym.

Pracownicy służby zdrowia – zadzwoń: 58 668 83 90

Każdy pracownik służb medycznych, który potrzebuje wsparcia może dzwonić pod nr telefonu: 58 668 83 90. Zainteresowani będą łączeni lub będą otrzymywać dane kontaktowe do konkretnego specjalisty.

Seniorzy – zadzwoń: 58 661 55 38

Centrum Aktywności Seniora czeka na telefony seniorów, którzy odczuwają kłopoty związane z izolacją. Pracownicy CAS dyżurują od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00. Kontakt telefoniczny: 58 661 55 38 lub mailowy: sekretariat@cas.gdynia.pl.

Dzieci, rodzice, nauczyciele – zadzwoń: 58 626 26 26

Specjalnie dla uczniów, ich rodzin oraz kadry pedagogicznej – czyli wszystkich osób, które od kilku tygodni zmieniły tryb nauki na zdalny uruchomiony został Telefoniczny Punkt Konsultacyjny.
 
Telefoniczny Punkt Konsultacyjny działa od poniedziałku do piątku, od godz. 12.00 do 18.00. Na mieszkańców Gdyni czekają psychoterapeuci gdyńskich poradni psychologiczno-pedagogicznych. Można skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia, dzwoniąc na numer Gdyńskiego Centrum Kontaktu: 58 626 26 26 – skąd nastąpi połączenie z Telefonicznym Punktem Konsultacyjnym.

Rodzice i opiekunowie dzieci z Alkoholowym Zespołem Płodowym – zadzwoń: 798 073 61

Rodzice i opiekunowie dzieci z Alkoholowym Zespołem Płodowym mogą korzystać z konsultacji telefonicznych. Pod numerem 798 073 617 czekają specjalistki z Gdyńskiego Centrum Diagnozy i Terapii FASD MOPS – pedagog, psycholog-psychoterapeuta, lekarz psychiatra dzieci i młodzieży. Dyżurują od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00 – 15.00. Udzielają wskazówek co do możliwości prowadzenia terapii w warunkach domowych, ale też wspierają w trudnej sytuacji rozmową. 

Telefon wsparcia Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień – zadzwoń: 518 014 959 lub 37 137 217

Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Gdyni uruchomił „telefon wsparcia" dla osób zagrożonych uzależnieniem lub uzależnionych oraz ich bliskich, niebędących stałymi pacjentami ośrodka. Telefon wsparcia działa w następujących dniach tygodnia:
– poniedziałek, wtorek i piątek: 10.00 – 15.00, nr telefonu: 518 014 959
– środa i czwartek: 9.00-14.00, nr telefonu: 537 137 217
 
W dalszym ciągu działa również internetowa poradnia „Por@dzimy", gdzie przez stronę poradzimy.net lub bezpośredni adres poradzimy@opitu.pl pracownicy Ośrodka udzielają mailowych porad związanych z różnego rodzaju problemami dotyczącymi zdrowia psychicznego, m.in. z ryzykownymi zachowaniami czy uzależnieniami.

Potrzebujesz informacji? Zadzwoń: 58 743 21 64

Pod numerem 58 743 21 64 każdy mieszkaniec Gdyni może zasięgnąć informacji na temat wsparcia, jakie może uzyskać w trudnej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa.

Telefon działa od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00-20.00. Dyżurujący pod nim specjaliści odpowiadają na pytania dotyczące wyłącznie:
– koronawirusa – profilaktyki zakażeń i postępowania w wypadku podejrzenia zakażenia,
– sytuacji opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz zasiłków opiekuńczych,
– wskazówek postępowania dla seniorów,
– informacji o instytucjach i organizacjach pomocowych, do których należy zgłosić się w kryzysowej sytuacji życiowej, gdy nie można liczyć na pomoc sąsiadów i rodziny.