Gdynia Innowacyjna

Gdynia i Glov stawiają na ekologię

Ekoławki już #wGdyni. Na zdj. (od lewej): wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała i Monika Żochowska, właścicielka marki Glov // fot. Przemysław Kozłowski

Ekoławki już #wGdyni. Na zdj. (od lewej): wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała i Monika Żochowska, właścicielka marki Glov // fot. Przemysław Kozłowski

W czwartek, 5 sierpnia w Trójmieście odbył się „Eco Baltic Sea Event”. Wydarzenie było zwieńczeniem projektu marki Glov, zrealizowanego przy wsparciu firmy Vive Innovation i sieci sklepów Sephora. Efektem tej współpracy są innowacyjne ekoławki, które właśnie pojawiły sią na terenie naszego miasta.



Na czym polegał projekt? Zużyte produkty marki Glov – np. wielorazowe waciki i rękawice do demakijażu – zbierano w sklepach Sephora, a następnie poddano je recyklingowi. Potem zrobiono z nich innowacyjne ekoławki, które dzisiaj pojawiły się na bulwarze Nadmorskim przy gdyńskich rybkach. Jak się okazuje, do wyprodukowania jednej takiej ławki wykorzystano 8 tys. zużytych produktów Glov.  

Warsztaty przerabiania starych ubrań w Sopocie podczas wydarzenia „Eco Baltic Sea Event”, fot. Przemysław Kozłowski
Warsztaty przerabiania starych ubrań, fot. Przemysław Kozłowski

Czwartkowe wydarzenie rozpoczęły warsztaty szycia i przerabiania ubrań z drugiej ręki. Potem część uczestników projektu wsiadła na pokład jachtu i przypłynęła z Sopotu do Gdyni. W czasie rejsu pasażerowie mieli okazję dowiedzieć się, jak aktywnie działać na rzecz ochrony Bałtyku i przy okazji wyłowić z morza sporo... śmieci.

W kolejnym punkcie wydarzenia wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki Katarzyna Gruszecka-Spychała – razem z założycielkami marki Glov, uroczyście odsłoniły innowacyjne, ekologiczne ławki, z których można od dzisiaj korzystać przy plaży Śródmieście.



– Dzisiaj jako pierwsze miasto w Polsce odsłaniamy specjalne ławki. Ich wyjątkowość polega na tym, że powstały ze zużytych wacików kosmetycznych. Ale uwaga: nie takich zwykłych, ale również ekologicznych, bo wielokrotnego użytku. Kiedy zużyją się już tak bardzo, że nie nadają się do kolejnego wykorzystania, można je oddać i przetworzyć. I właśnie z takiego surowca powstaje ekologiczna ławka, która po pierwsze będzie służyć mieszkańcom oraz będzie można po prostu na niej przysiąść i podziwiać uroki Gdyni, a po drugie – a może tak naprawdę ważniejsze – będzie przypominać o tym, że drobne gesty, które musimy wykonywać każdego dnia, również mają znaczenie dla naszej planety – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.  

Po prezentacji nowych ekoławek uczestnicy „Eco Baltic Sea Eventu" wysłuchali prelekcji prof. Marcina Węsławskiego na temat czystości mórz i oceanów. Gdyńską część wydarzenia zakończył rejs powrotny do Sopotu.

A wieczorem, w ramach cyklu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane, na uczestników czeka projekcja filmu „Nasze miejsce na Ziemi”. 

Sprzątanie Bałtyku w czasie rejsu z Sopotu do Gdyni, fot. Przemysław Kozłowski
W drodze z Sopotu do Gdyni udało się sprzątnąć trochę śmieci z Bałtyku, fot. Przemysław Kozłowski

Marka Glov


Glov jest m.in. producentem nowatorskich rękawic, które zmywają makijaż i inne zanieczyszczenia wyłącznie za pomocą wody. Marka od początku swojej działalności stawia na innowacyjne i zrównoważone rozwiązania. Jednocześnie poszukuje nowych sposobów wytwarzania oraz utylizacji produktów do demakijażu i pielęgnacji całego ciała.

– Idea less waste jest widoczna nie tylko w ofercie naszej marki, w której dominują ekologiczne produkty, czyli wielorazowe waciki oraz rękawice do demakijażu przy użyciu samej wody, ale też w innych działaniach promocyjnych i edukacyjnych. Jednym z takich projektów była współpraca z firmą Vive Innovation, która zajmuje się innowacyjnym recyklingiem tekstyliów i tkanin, oraz drogerią Sephora – informuje Monika Żochowska, właścicielka i CEO marki Glov.
 
Efektem współpracy, który ujrzał światło dzienne podczas wydarzenia „Eco Baltic Sea Event” w Gdyni, są funkcjonalne ekoławki wykonane przez Vive Innovation. Zrobiono je ze zużytych produktów Glov, zebranych nie tylko w sklepach Sephora, ale również za pośrednictwem własnych kanałów producenta. 
 
– Wykonanie jednej ławki ogranicza zużycie 4 mln wacików jednorazowych, 18 tys. plastikowych butelek oraz 36 tys. litrów kosmetyków z chemicznym składem. Naszemu wydarzeniu towarzyszy hasło „Reuse, Remake, Recycle", które w pełni oddaje ideę przyświecającą temu projektowi – dodaje Ewa Dudzic, co-founder marki Glov.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 05.08.2021 16:10
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.08.2021 11:43
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Śliżewska
ikona