Gdynia Innowacyjna

Marketerzy o nowościach. Ruszył Pipeline Meetup

Plansza z logo Pipeline Meetup, w tle zdjęcie ludzi na widowni

Pierwsze spotkanie z cyklu Pipeline Meetup odbyło się w środowe popołudnie, mat. organizatora

29.04.2021 r.

Automatyzują, tworzą content, ustawiają kampanie i wpływają na sprzedaż – współcześni marketerzy. Co roku spotykali się w Gdyni podczas branżowej konferencji Pipeline Summit, ale pandemia zmieniła ich plany. Tym razem toczą rozmowy online o najważniejszych zmianach w swojej profesji na Pipeline Meetup. Pierwsze spotkanie online już za nami.


Najprościej byłoby stwierdzić, że wykwalifikowani specjaliści od marketingu zajmują się głównie zwiększaniem sprzedaży, ale ich praca to także połączenie nowych technologii, automatyzacji, kreatywności i rozwiniętych umiejętności analitycznych. Branża rozwija się na tyle dynamicznie, że tematów do rozmów jest wiele – stąd potrzeba spotkań i dzielenia się wiedzą, którą już kilka lat temu dostrzegli organizatorzy Pipeline Summit.

Tym razem w sieci


Pandemia pokrzyżowała plany organizatorom i dlatego tym razem w miejsce stacjonarnej konferencji w sali Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego pojawił się darmowy, online’owy Pipeline Meetup. Ze względu na nową formułę Infoshare postawił nie na pojedyncze wydarzenie, ale cykl kilku spotkań. Na webinarową platformę zaproszono doświadczonych praktyków z branży marketingowej, którzy przygotowują prelekcje poświęcone najważniejszym wyzwaniom na rynku.

Pierwszy Pipeline Meetup odbył się w środowe popołudnie, 28 kwietnia.

– Zrealizowaliśmy sześć edycji stacjonarnej konferencji. Ostatni raz jesienią 2019 roku. Mieliśmy dużo ciekawych pomysłów i planów, jak dostarczyć wam jeszcze więcej wartości, jeszcze więcej praktycznej wiedzy, ale jak wiecie, nie byliśmy w stanie tych planów zrealizować. Tym bardziej się cieszę, że możemy wrócić do was z Pipeline’em w tym roku. Planujemy cztery spotkania wypełnione najwyższej jakości contentem. Bardzo serdecznie chciałbym podziękować miastu Gdynia, które od czterech lat wspiera nasz projekt. Gdynia to jedno z najnowocześniejszych miast w Polsce. Właśnie w PPNT odbywały się wszystkie dotychczasowe edycje Pipeline Summit i głęboko wierzę, że jeszcze się tam spotkamy – mówił na powitanie uczestników Grzegorz Borowski z Infoshare.

Grzegorz Borowski z Infoshare w rozmowie z pierwszym prelegentem - Przemysławem Koperem, mat. Pipeline Meetup
Grzegorz Borowski z Infoshare w rozmowie z pierwszym prelegentem - Przemysławem Koperem, mat. Pipeline Meetup

Na początek – wideo. Pierwszy blok, w którym w rolę eksperta wcielił się zajmujący się produkcją filmową Przemysław Koper, to opowieść o tym, w jak szybkim tempie marketerzy na całym świecie doceniają rolę nagrań w prowadzeniu działań marketingowych.

– W Stanach Zjednoczonych trend wideomarketingu już od lat jest bardzo popularny i świetnie się rozwija. Nasza część świata jeszcze nie do końca korzysta z tego formatu z pełnym zrozumieniem. (…) Temat wideo możemy wykorzystywać bardzo, bardzo szeroko. Możemy z niego korzystać w obszarze employer brandingu, gdzie staramy się zainteresować potencjalnych pracowników, możemy też wykorzystywać go w mocnym nakierowaniu na biznes, na klienta i na sprzedaż – mówił Przemysław Koper, specjalista wideomarketingu, który poprowadził pierwszą prelekcję.

Po wprowadzeniu w temat szybko rosnącego wideomarketingu, tajemnice związane z nowymi metodami automatyzacji odsłonił Mike Korba. Zbieranie danych z niedokończonych formularzy, przypominanie o ofercie wyskakującymi powiadomieniami, a może systematyczne maile do klientów zainteresowanych konkretnym produktem? Reprezentant User.com podzielił się najnowszymi pomysłami możliwymi do zastosowania w marketingu online.

Grono prelegentów pierwszego spotkania z cyklu Pipeline Meetup uzupełnili także Jagoda Lewandowska  - z podsumowaniem dotyczącym zmian w komunikacji podczas pandemii oraz Bartosz Majewski, który podzielił się doświadczeniem z perspektywy „sprzedającego prezesa”.

Zainteresowani, którzy nie mieli okazji śledzić pierwszego spotkania, będą mogli wysłuchać całego webinaru na kanale YouTube organizatora – Infoshare, gdzie w najbliższych dniach mają pojawić się zarejestrowane prelekcje. Dodatkowo w tym samym miejscu zamieszczone zostaną też wystąpienia z poprzednich, stacjonarnych edycji Pipeline Summit.

Zarejestruj się na kolejne odsłony


Udział w Pipeline Meetup jest bezpłatny, ale wymagane są wcześniejsze zapisy na stronie internetowej Pipeline Summit.

Najbliższe spotkanie z cyklu Pipeline Meetup zaplanowano 9 czerwca o godzinie 17:00. Oprócz tego internetowe spotkanie fachowców z branży marketingu odbędzie się też 15 września i 17 listopada.

Twórcą Pipeline Meetup jest Infoshare. Partnerami głównymi cyklu wydarzeń są miasto Gdynia oraz PPNT Gdynia.