Gdynia Mobilna

Nowe godziny działania Biura Obsługi Klienta SPP

Abonament parkingowy różnego typu oraz parkomat przy ul. Jana z Kolna // fot. ZDiZ

Abonament parkingowy różnego typu oraz parkomat przy ul. Jana z Kolna // fot. ZDiZ

27.08.2020 r.

Zarząd Dróg i Zieleni informuje, że od 1 września br. zostają wydłużone godziny pracy Biura Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania. To ważna informacja dla mieszkańców, który chcą wykupić abonament oraz kierowców, którzy np. chcą złożyć reklamację.

Nowe godziny otwarcia „okienka” SPP przy ul. Białostockiej 3:

  • Poniedziałek:  11:00 - 16:00
  • Wtorek: 10:00 - 15:00
  • Środa: 10:00 - 15:00
  • Czwartek: 10:00 - 15:00
  • Piątek:  08:00 - 14:00
Przypomnijmy, że od 1 lipca br. weszły w życie zmiany w funkcjonowaniu gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania:

Po pierwsze: Obowiązek wpisywania numeru rejestracyjnego pojazdu
Od 1 lipca gdyńscy kierowcy podczas zakupu biletu muszą obowiązkowo wpisać numer rejestracyjny pojazdu.

Po drugie: Nowe stawki opłat dodatkowych za brak ważnego biletu

Również od 1 lipca wysokość opłaty dodatkowej za nie uiszczenie opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania wykosi 150 zł. Taka stawka obowiązuje w przypadku wniesienia opłaty dodatkowej do 7 dni. Ale już po 7 dniach opłata dodatkowa wzrasta do 200 złotych.

Po trzecie:  Abonament dla mieszkańca tylko dla osób zameldowanych i płacących podatki w Gdyni

Kolejną bardzo istotną zmianą są reguły dotyczące możliwości nabycia abonamentu typu „M”, czyli abonamentu dla mieszkańca. Abonament typu „M” jest dostępny tylko dla osób zameldowanych na pobyt stały lub tymczasowy w Gdyni. Ponadto adres meldunku musi być zgodny z obszarem dzielnicy, w której mieszkaniec korzysta z miejsca parkingowego. Co więcej, osoby chcące korzystać z abonamentu mieszkańca muszą udokumentować rozliczenie PITu w gdyńskiej skarbówce.