Gdyńska kampania „Odetchnij w Gdyni” jedną z najlepszych ofert turystycznych na Pomorzu! Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, odebrała Nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego za działania, które zachęcały mieszkańców Krakowa, aby w środku zimy zaczerpnęli świeżego powietrza wśród nadmorskich plenerów. Podczas regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki indywidualne wyróżnienia za zasługi otrzymali też gdynianie działający na polu szeroko pojętej turystyki i czasu wolnego. Poznaliśmy najlepsze turystyczne inicjatywy i najbardziej zaangażowane w rozwój lokalnej turystyki osoby na Pomorzu – za nami regionalne obchody z okazji Światowego Dnia Turystyki, które odbyły się w środę, 28 września w sopockim Radisson Blu Hotel. To był dobry rok dla Gdyni i jej mieszkańców, którzy na co dzień dokładają swoją cegiełkę do rozwoju zainteresowania wypoczynkiem nad morzem – miasto zostało nagrodzone przez marszałka województwa pomorskiego za kampanię „Odetchnij w Gdyni”, a indywidualne nagrody otrzymali gdynianie: Andrzej Ławniczak, Dariusz Dębski, Roman Sobieszko i Mieczysław Wojecki. Gdyński oddech, czyli najlepsza oferta Co najlepszego w minionych kilkunastu miesiącach miało do zaoferowania turystom Pomorze? Oddech świeżym powietrzem wprost z nadmorskich plaż Gdyni. A konkretniej: ofertę turystyczną w formie kampanii „Odetchnij w Gdyni”, która była realizowana przez miasto zimą tego roku. Gdyńska akcja została uhonorowana Nagrodą Marszałka Województwa Pomorskiego w kategorii „Oferta turystyczna”. Statuetkę odebrała z rąk marszałka Mieczysława Struka wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Stworzyliśmy wyjątkową ofertę, która bazowała na naszych naturalnych atutach, czyli tym, co silnie przyciąga do Gdyni nie tylko turystów, ale i nowych mieszkańców wybierających miejsce do życia przez pryzmat natury, spędzania wolnego czasu czy wysokiej jakości powietrza. Jednocześnie postawiliśmy na przełamanie standardów miejskich działań turystyczno- promocyjnych, sięgając po rozwiązania, które zapadają w pamięć. Myślę, że jej entuzjastyczny odbiór potwierdza, że był to lepszy wybór niż puste i ograne slogany reklamowe – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. Wokół tytułowego hasła „Odetchnij w Gdyni” zbudowano opowieść o prestiżu spędzania czasu w mieście, w którym nawet zimą oddycha się czystym, świeżym powietrzem. Postawiono w tym celu na zachęcenie mieszkańców południa Polski do odwiedzenia Gdyni poza sezonem i skorzystania z bogatej oferty turystycznej – z naciskiem na krakowian, gdyż to właśnie tam na początku grudnia zeszłego roku, na Rynku Głównym stanął specjalny pawilon, który działając na zmysły mieszkańców prezentował najcenniejszą, bo naturalną ofertę miasta.Pawilon rozstawiony w ramach kampanii „Odetchnij w Gdyni” na Rynku Głównym w Krakowie w grudniu zeszłego roku, fot. mat. prasoweOprócz rześkiego powietrza z wyczuwalną bryzą odtwarzano dźwięki morskich fal, a na ekranach prezentowano Gdynię w minimalistycznej, zimowej odsłonie oraz jej atrakcje turystyczne.W ten sposób wywołano wzmocnienie marki miasta i zbudowano świadomość odbiorców z naciskiem na wyróżniki Gdyni – walory nadmorskiego miasta dostępne poza sezonem letnim. Ofertę uzupełniły trzy pakiety turystyczne łączące różne formy aktywności: sportowy, kulturalny i rodzinny, a do współpracy zaproszono m.in. hotele zrzeszone w ramach Gdyńskiej Rady Turystycznej. Więcej informacji o kampanii „Odetchnij w Gdyni” na stronie internetowej www.odetchnijwgdyni.pl.Przypomnijmy, że wcześniej kampanię nagrodzono też wyróżnieniem „Samorządowego lidera komunikacji i promocji” w obszarze promocji. Zasłużeni dla turystyki. Wśród nich gdynianie To nie jedyny gdyński wątek wśród laurów i wyróżnień, które przyznano z okazji Światowego Dnia Turystyki. Na rzecz tego, aby miasto było atrakcyjnym celem podróży – cytując klasyka, i tych małych, i tych dużych – działają też jego mieszkańcy, którzy tworzą, promują lub po prostu odpowiadają za działanie konkretnych ofert i produktów turystycznych,Wśród grupy osób uhonorowanych w środę odznaką „za zasługi dla turystyki” znaleźli się gdynianie: Andrzej Ławniczak – pochodzący z Gdyni zawodowy szef kuchni, sekretarz i skarbnik Stowarzyszenia Kucharzy Polskich, współzałożyciel Pomorskiej Akademii Kulinarnej w Gdańsku, prezes Pomorskiej Izby Gospodarczej Żywności Naturalnej i Tradycyjnej; Dariusz Dębski – ceniony znawca fortyfikacji wybrzeża, który popularyzuje turystykę opartą na zabytkach wojskowych oraz fortyfikacjach, przyczynił się do otwarcia ruchu turystycznego obiektów zabytkowej Baterii Artylerii Stałej (BAS) w Gdyni-Redłowie; Roman Sobieszko – znany trójmiejski przewodnik turystyczny, długoletni prezes Klubu Turystyki Górskiej „GÓRALE” OM PTTK w Gdyni, przewodnik górski i Przodownik Turystyki Górskiej, popularyzator turystyki górskiej w województwie pomorskim; dr Mieczysław Wojecki - geograf, regionalista i krajoznawca pomorski PTTK, pełni funkcję prezesa OM PTTK w Gdyni, zasłużony Instruktor Krajoznawstwa PTTK, znany miłośnik Grecji, wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Sulechowie. Ponadto odznaczeniem wyróżniono także Koło Przewodników Miejskich i Terenowych PTTK im. Franciszka Mamuszki - najstarsze i największe koło w województwie pomorskim, które od 71 lat oprowadza turystów krajowych i zagranicznych po Trójmieście, w tym także Gdyni, oraz półwyspie helskim. Przewodnicy korzystają łącznie z ponad 20 języków, prowadzą też szkolenia dla swoich członków i współpracują z młodzieżą w ramach edukacji pozaszkolnej. Opublikowano: 29.09.2022 15:50 Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 28.02.2024 10:24 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski