Siedem przedsiębiorstw bierze udział w przetargu na modernizację peronu SKM Gdynia Orłowo. Przyjęte kryterium cenowe spełnia tylko jedno z nich – Colas Rail Polska. Kiedy wykonawca zostanie wybrany, będzie mieć 11 miesięcy na to, aby zmienić oblicze przystanku, przez który każdego roku przewijają się tysiące turystów. PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w ogłoszonym pod koniec sierpnia przetargu nieograniczonym na wykonanie modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo.O zakresie planowanych prac pisaliśmy tuż po ogłoszeniu przetargu. Przypomnijmy zatem krótko, że w ramach modernizacji powstaną m.in.: nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego), pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda, monitoring, system informacji pasażerskiej, mała architektura – ławki, kosze itd. Do przetargu przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny: Colas Rail Polska - 17 696 010,00 zł brutto Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19 359 355,92 zł brutto Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20 270 400,00 zł brutto Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22 034 220,00 zł brutto Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22 631 617,18 zł brutto Budimex - 22 984 818,12 zł brutto Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23 202 705,08 zł brutto Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% - spełnia tylko jedna oferta – firmy Colas Rail Polska. W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.Za dokumentację projektową inwestycji oraz nadzór robót budowlanych odpowiedzialna jest firma Multiconsult Polska. Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska - Celem modernizacji peronu na stacji Gdynia Orłowo jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów korzystających z transportu zbiorowego, a także przystosowanie przystanku dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Co więcej, prace mają doprowadzić do poprawy stanu technicznego wskazanego miejsca oraz dostosować je do obowiązujących standardów w zakresie warunków technicznych infrastruktury kolejowej – mówi Krzysztof Rusiłko, Zastępca Dyrektora Pionu Transportu Multiconsult Polska. Kiedy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozstrzygnie przetarg, wykonawca modernizacji będzie miał 11 miesięcy, by przeobrazić wyglądający jak w latach PRL-u peron w nowoczesny i funkcjonalny obiekt. Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska Opublikowano: 19.10.2021 07:41 Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 19.10.2021 22:24 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl