Co nowego

Kto przebuduje peron SKM Gdynia Orłowo

Kolaż zdjęć: stan dzisiejszy peronu SKM Gdynia Orłowo (fot. Sławomir Okoń) i wizualizacja peronu po modernizacji (fot. Multiconsult Polska)

Kolaż zdjęć: stan dzisiejszy peronu SKM Gdynia Orłowo (fot. Sławomir Okoń) i wizualizacja peronu po modernizacji (fot. Multiconsult Polska)

Siedem przedsiębiorstw bierze udział w przetargu na modernizację peronu SKM Gdynia Orłowo. Przyjęte kryterium cenowe spełnia tylko jedno z nich – Colas Rail Polska. Kiedy wykonawca zostanie wybrany, będzie mieć 11 miesięcy na to, aby zmienić oblicze przystanku, przez który każdego roku przewijają się tysiące turystów.


PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście otworzyła oferty w ogłoszonym pod koniec sierpnia przetargu nieograniczonym na wykonanie modernizacji peronu SKM na stacji Gdynia Orłowo.

O zakresie planowanych prac pisaliśmy tuż po ogłoszeniu przetargu. Przypomnijmy zatem krótko, że w ramach modernizacji powstaną m.in.:
  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
  • zmodernizowane wejście na peron od strony CH Klif, w którym zostanie zainstalowana winda,
  • monitoring,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura – ławki, kosze itd.

Do przetargu przystąpiło siedmiu wykonawców, którzy zaproponowali następujące wyceny:

  • Colas Rail Polska - 17 696 010,00 zł brutto
  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud - 19 359 355,92 zł brutto
  • Konsorcjum: Roverpol (lider) Rover Infraestructuras SA (partner) - 20 270 400,00 zł brutto
  • Mosty Gdynia s.c. Sławomir Kuś, Marcin Sierżęga - 22 034 220,00 zł brutto
  • Konsorcjum: Alusta SA (lider) i Pozbud SA (partner) - 22 631 617,18 zł brutto
  • Budimex - 22 984 818,12 zł brutto
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe - 23 202 705,08 zł brutto

Jako że budżet spółki kolejowej na tę modernizację wynosi 18 609 000 zł brutto, najważniejsze kryterium cenowe – decydujące o rozstrzygnięciu przetargu w 94% - spełnia tylko jedna oferta – firmy Colas Rail Polska. W 6% o wyborze wykonawcy decyduje długość gwarancji. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali taki sam okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – 7 lat.

Za dokumentację projektową inwestycji oraz nadzór robót budowlanych odpowiedzialna jest firma Multiconsult Polska.

Wizualizacja peronu SKM Orłowo, fot. Multiconsult Polska
Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska

- Celem modernizacji peronu na stacji Gdynia Orłowo jest poprawa bezpieczeństwa pasażerów korzystających z transportu zbiorowego, a także przystosowanie przystanku dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Co więcej, prace mają doprowadzić do poprawy stanu technicznego wskazanego miejsca oraz dostosować je do obowiązujących standardów w zakresie warunków technicznych infrastruktury kolejowej – mówi Krzysztof Rusiłko, Zastępca Dyrektora Pionu Transportu Multiconsult Polska.

Kiedy PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozstrzygnie przetarg, wykonawca modernizacji będzie miał 11 miesięcy, by przeobrazić wyglądający jak w latach PRL-u peron w nowoczesny i funkcjonalny obiekt.

Wizualizacja zmodernizmowanegho peronu SKM Orłowo, fot. Multiconsult Polska
Wizualizacja zmodernizowanego peronu SKM Gdynia Orłowo, fot. Multiconsult Polska

  • ikonaOpublikowano: 19.10.2021 07:41
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 19.10.2021 22:24
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Najnowsze