Dla biznesu

Kierunek Północ! Umowa między Portem Gdynia a Lakeway Link podpisana

Zdjęcie portu w Gdyni. Terminal kontenerowy, widoczny statek przy brzegu, suwnica na nabrzeżu, kontenery, basen portowy

Połączenie zmniejszy ślad klimatyczny w porównaniu z tradycyjnym transportem samochodowym między regionem Mälar a kontynentem// fot. Anna Michalak, zdjęcie z naszej grupy Gdynia w obiektywie na fb

Niespełna rok temu pisaliśmy o połączeniu sił dwóch nordyckich gigantów w branży gospodarki morskiej, Wallenius i Greencarrier. Nowo powstała spółka Lakeway Link będzie obsługiwać nową linię ro-ro na trasie między Gdynią a Södertälje i Västerås. Podpisano już umowę handlową w tej sprawie. Inauguracja połączenia planowana jest na maj tego roku.

OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisali umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz ładunków ciężkich i wielkogabarytowych na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją. Lakeway Link to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. Transporty ro-ro połączą Gdynię z portami w Västerås oraz Södertälje w środkowej Szwecji, a pokonanie trasy ma zająć ok. 30 godzin.

Działania te mają na celu ograniczenie ciężkiego transportu lądowego poprzez oferowanie rozszerzonego transportu wodnego. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego. Lakeway Link otworzy drogę wodną między ważnymi punktami logistycznymi w Europie. Wspólne wysiłki na rzecz zrównoważonych rozwiązań żeglugowych mają wzmocnić rozwój polskiej i szwedzkiej żeglugi, zmniejszając jednocześnie ślad węglowy, jaki powstałby w przypadku kilkukrotnie dłuższego pod względem dystansu transportu drogowego. Pozostaje to w zgodzie z dążeniami Portu Gdynia do zrównoważonego rozwoju.

Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna, obsługiwana przez Finnlines, linia ro-ro łącząca Gdynię z fińskim portem Hanko.

ikona

Zobacz także