Społeczeństwo

Jak przekazać kompetencje w rodzinnym biznesie?

Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk

Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk

25.10.2019 r.

Gdynia realizuje projekt wspierający rodzinną przedsiębiorczość. W jego ramach odbywają się szkolenia dla osób prowadzących rodzinny biznes. W gdyńskim Infoboksie podczas seminarium podjęto temat przekazywania kompetencji.
 
Program, „Tworzenie systemu sieciowego wsparcia przedsiębiorczości rodzinnej – Lokalne Centra Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych” działa w naszym mieście od listopada 2018 roku.

- Do tej pory przeprowadziliśmy kilka szkoleń, a we współpracy z Agnecją Rozwoju Gdyni badania na przedsiębiorcach oraz gdyńskiej młodzieży w zakresie przejmowania biznesu od rodziców - podkreśla Magdalena Urban z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości - Docelowo zaopiekujemy się rodzinnymi firmami, Gdynia dodatkowo zamierza angażować je w realizację miejskich projektów - dodaje. 



- W firmach rodzinnych przekazywanie kompetencji jest trudnym tematem. Młodzi ludzie patrzą dzisiaj na świat szeroko. Widzą dla siebie możliwości rozwoju nie tylko w biznesie rodzinnym. Należy wychowywać następców, ale niekoniecznie upatrywać ich w swoich dzieciach - zaznacza trener biznesu, mentor rozwoju osobistego, Anna Kunicka.

Wśród miast realizujących projekt, oprócz Gdyni, są Częstochowa, Olkusz, Grodzisk Mazowiecki, Kutno, Chorzów i Starogard Gdański. Projekt Tworzenia Lokalnego Centrum Kompetencji Rozwoju Firm Rodzinnych przewiduje przeprowadzenie sześciu temtycznych spotkań w każdym z tych miast.
  • Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk
  • Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk
  • Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk
  • Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk
  • Seminarium dla przedsiębiorców prowadzących rodzinny biznes // fot. Justyna Bronk