Specjalna sekcja poświęcona wsparciu w czasie pandemii koronowirusa na stronie gdyniawspiera.pl oraz specjalny numer telefonu 58 743 21 64 w Zespole Placówek Specjalistycznych to działania podjęte na trudny czas, gdy praca z gdyńskimi rodzinami nie może się obywać się ani podczas indywidualnych spotkań, ani w trakcie zajęć grupowych.Strona gdyniawspiera.pl to jedyna w swoim rodzaju baza instytucji i organizacji pomocowych, w której wsparcia szuka się zaczynając od określenia problemu a nie adresu placówki, które mogłaby go udzielić. Jej stałe sekcje uzupełniła nowa – z wszystkimi aktualnymi i ważnymi informacjami dla tych, którzy potrzebują np. pomocy w dowozie leków czy wsparcia w adaptacji do nowej sytuacji związanej z nauką zdalną.- Bardzo nam zależy, by miejsc, w których mieszkańcy Gdyni mogą znaleźć odpowiedź na pytania nurtujące ich w czasie pandemii, było jak najwięcej, dlatego korzystamy z potencjału pracowników Zespołu Placówek Specjalistycznych – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. – Mają ogromne doświadczenie w pracy z rodzinami, na co dzień dają wsparcie odpowiadające na konkretne potrzeby, a dziś właśnie tego trzeba: informacji szybkiej i rzetelnej. Stąd rozbudowa dobrze sprawdzającej się strony gdyniawspiera.pl oraz dyżury specjalistów pod specjalnie uruchomionym numerem telefonu.I tak, na stronie gdyniawspiera.pl pojawiła się nowa sekcja „koronawirus”, a w niej podsekcje z informacjami dla rodziców, dla seniorów oraz dla osób przebywających w kwarantannie. Są też informacje o dwóch numerach telefonów.Pierwszy z nich – 58 743 21 64 – to działający od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 20.00 Gdyński Telefon Informacyjny. – Dyżurują pod nim pracownicy Zespołu Placówek Specjalistycznych oraz pedagodzy czy psycholodzy na co dzień pracujący w SPOT-ach – placówkach wsparcia dziennego pomagających rodzinom w odbudowie więzi czy reintegracji w sytuacji kryzysu – informuje Przemysław Lebiedziński, dyrektor Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni. – Odpowiadają na pytania związane wyłącznie z pandemią koronawirusa.Dzwoniąc na Gdyński Telefon Informacyjny, można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące:- profilaktyki zakażeń i postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia- opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz zasiłków opiekuńczych- postępowania dla seniorów- instytucji i organizacji pomocowych, do których należy się zgłosić w kryzysowej sytuacji życiowej, gdy nie można liczyć na pomoc rodziny i sąsiadów.Z kolei numer 58 622 22 22 to telefon do Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Przez całą dobę osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży znajdującym się w kryzysie psychicznym wsparcia udzielają tu specjaliści z OIK. Opublikowano: 30.03.2020 14:57 Autor: Aleksandra Dylejko (a.dylejko@lis.gdynia.pl) Zmodyfikowano: 30.03.2020 15:30 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz