Społeczeństwo

„Stena Ebba” od stycznia na linii Gdynia-Karlskrona

Kolejny E-Flexer na linii Gdynia-Karlskrona // mat. prasowe Stena Line

Kolejny E-Flexer na linii Gdynia-Karlskrona // mat. prasowe Stena Line

Już 2 stycznia nowy prom „Stena Ebba” dołączy do siostrzanej jednostki „Stena Estelle”. Tym samym flota Stena Line zostanie znacznie unowocześniona. Jak informuje przewoźnik, w przyszłym roku trasę Gdynia-Karlskrona będą obsługiwać trzy jednostki. 


Nowy prom klasy E-Flexer „Stena Ebba” już 2 stycznia 2023 roku wypłynie w swoją pierwszą podróż z Gdyni do Karlskrony. To kolejny krok przewoźnika Stena Line do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii między Polską a Szwecją.

Co nowego w tym roku?


W czerwcu operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego przy ul. Polskiej 4. Na początku września rozpoczął kursowanie nowy E-Flexer „Stena Estelle” – pierwszy tego typu statek na linii.

W przyszłym roku na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki. Dwa 240-metrowe „Stena Estelle” i „Stena Ebba” oraz znany pasażerom „Stena Spirit”.

– Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym jak i pasażerom najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Trzy statki we flocie Stena Line sprostają wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. „Stena Estelle” i „Stena Ebba” to nowe, wprowadzone na linię po przybyciu ze stoczni statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1 200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3 600 metrów.

Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości na trasie Gdynia-Karlskrona. Poza tym są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Są też bardziej zrównoważone ekologicznie m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.

Z kolei „Stena Spirit” jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1 200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary, restauracje oraz SPA z widokiem na morze.

Pozostałe statki

 
Pozostałe dwa statki, które były wykorzystywane na Bałtyku, nadal pozostaną w rodzinie Stena Line.

„Stena Vision” od wiosny 2023 roku będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią.

Natomiast prom „Stena Nordica” w miarę potrzeb będzie wykorzystywany do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line.

  • ikonaOpublikowano: 29.11.2022 09:33
  • ikona

    Autor: Magdalena Śliżewska (m.slizewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 29.11.2022 09:57
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona