1169 (769) 2014-11-07 - 2014-11-13

Gdynia ponownie zapuszcza wąsa

Jeżeli w kalendarzu mamy listopad, to oznacza jedno - przyszła pora na akcję Movember Gdynia, podczas której mężczyźni zapuszczają wąsy w szczytnym celu. Zarost stara się odmienić oblicze męskiego zdrowia i zachęcić do edukacji związanej z profilaktyką jąder.

Movember, czyli połączenie angielskich słów november (listopad) i moustache (wąsy), to światowa akcja, która już od ponad dekady szerzy wiedzę na temat profilaktyki męskich nowotworów. Wąsy jako prawdziwie męski atrybut mają szansę stać się tym, czym różowa wstążka jest w walce z rakiem piersi, czyli ogólnoświatowym symbolem zapobiegania, wykrywania oraz leczenia nowotworów. Gdynia po raz drugi staje się polską stolicą Movembera. Movemberowe działania realizowane są w ramach kampanii społecznej Odważni Wygrywają.

Wąsy pojawiły się nie tylko na męskich twarzach, ale również na autobusach, trolejbusach, budynkach, samochodach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej.

Poza twarzami mobraci oraz porośniętą wąsem przestrzenią publiczną, akcja toczy się w internecie. W tym roku powstał specjalny hashtag - #MovemberGdynia - przy pomocy którego można, między innymi dawać wyrazy poparcia dla akcji, tropić wąsy w mieście, zyskiwać zniżki oraz gadżety w partnerskich restauracjach i instytucjach. Ponadto codzienną dawkę wąsatych wieści zapewnia strona: www.fb.com/movembergdynia. Z kolei treści dotyczące profilaktyki raka jądra można znaleźć na www.odwazni.com.
Grupa największego ryzyka zachorowalności na raka jądra, to młodzi mężczyźni w wieku 17-35 lat, którzy problemy ze zdrowiem często bagatelizują. Akcja ma m.in. na celu zmobilizowanie mężczyzn, żeby wzięli sprawy w swoje ręce, bo wystarczy naprawdę niewiele żeby skontrolować swoje ciało.